חוקי התנועה החדשים
משגעים את נהגי סין
תקנות שנועדו להילחם בתאונות הדרכים נכנסו השבוע לתוקף, בהן איסור לחצות צומת ברמזור צהוב. "אז למה צריך בכלל אור ירוק?", התלונן נהג באתר השיתוף החברתי הפופולרי
תיקונים לחוקים הקיימים נכנסו לתוקף ביום שלישי האחרון בכל רחבי המדינה, לרגל השנה החדשה. הם כוללים עונשים כבדים יותר לנהיגה בגילופין, דיבור בטלפון הנייד במהלך נהיגה, וחציית צמתים באור צהוב ואדום.

הפרת חוקים אלו תביא לצבירת נקודות לרישיון הנהיגה כאשר 12 נקודות מביאות להשעיית רישיון/ על מנת לקבל חזרה את הרישיון, על הנהג להשתתף בקורס בן שבעה ימים על חוקי תנועה ובסופו לגשת למבחן.
נהגים רבים מתנגדים לחוקים הנוקשים יותר, לרבות החוק המגדיר אור צהוב ברמזור לזהה לאור אדום. כיום, חציית צומת באור צהוב פעמיים בשנה אחת עשוי להביא להשעיית רישיון הנהיגה.
"אני אחד הקורבנות הראשונים של החוק החדש", כתב אחד הנהגים באתר המיקרו בלוגיניג הסיני "סינה וויבו". "פגעתי ברכב מלפנים לאחר שזה בלם בפתאומיות כשהרמזור התחלף לצהוב. תאטו במרחק קילומטר אחד מרמזורים. בהצלחה חברים."
שלא כמו במרבית הערים, בייג'ינג לא התקינה רמזורים עם ספירה לאחור לפני שהם מתחלפים, דבר המקשה על נהגים להאט או לעצור בזמן. "אם רמזור צהוב זהה לרמזור אדום, אז כבר בכלל לא צריך אור ירוק. מספיק אור אחד שיידלק וייכבה", כתב בלוגר נוסף.
סקר ב"סינה וויבו" הראה כי 13 אלף משתמשים, או 84%, אשר ענו על הסקר מאמינים כי החוק
בלשכה לניהול תנועה בבייג'ינג טוענים כי התקנות החדשות ייאכפו בצורה נוקשה, גם בלי מסכי הספירה לאחור. עיתונים מקומיים דיווחו כי דוח תנועה לחצייה ברמזור צהוב הונפק ביום שלישי בצ'נגדו שבדרום-מערב סין. בערים אחרות כמו שנג'ן אין כוונה להעניש נהגים החוצים באור צהוב - נכון לעכשיו.
ובכל זאת, בכיר סיני בלשכה לבקרת תנועה של המשרד לביטחון פנים אמר כי כמות תאונות הדרכים בחמש ערים גדולות- בייג'ינג, טיינג'ין, נאנג'ינג, האנגג'ואו, וג'ינאן- קטנה בתשעה אחוז ל-30 אחוז מאז שהחוקים החדשים הוכנסו לתוקף.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר רשת CNN
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב