אור ירוק: "עלייה במספר הנפגעים בשוליים"
עפ"י נתוני העמותה חלה עלייה של 23% בהיפגעות נוסעים בצדי דרכים עירוניות בשנת 2011. מעל 100 בני אדם נפגעים בממוצע בכל שנה בתחום העירוני
בשנת 2011 נפגעו 110 בני אדם בצדי הדרך, אל מול 89 בשנת 2010. מהנתונים עולה עוד כי בכל שנה נפגעים בממוצע 107 בני אדם בתאונות בצדי הדרך בתחום העירוני.
בין השנים 2008-2011 התרחשו 16 תאונות קטלניות (תאונות עם הרוג אחד לפחות) בשוליים

הולכים על השוליים. "מקום מסוכן" צילום: זמן חדרה
בחודשים האחרונים קיפחו את חייהם, מספר בני אדם ששהו בשולי הכביש: ב-13 באוקטובר 2012 נהרג סעיד חטיב מוחמד מכפר קנא בכביש 6. מוחמד נסע עם בני משפחתו לאירוע בצפון וירד לשול הכביש, בסמוך למחלף ניצני עוז, כדי להמתין לבני משפחתו. בשלב מסוים הוא יצא מהרכב וכלי רכב שעבר, פגע בו והרגו.
ב-21 באפריל 2012 נהרג גבר בן 47 כשישב במכוניתו בשול של כביש 4. הגבר נפגע מכלי רכב שסטה מהדרך. יום לאחר מכן נהרג אדם כאשר עצר את מכוניתו בשול של כביש 6. האיש יצא ממכוניתו ונפגע על ידי כלי רכב שחלף במקום.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במספר רב של כבישים אין שוליים בכלל או ששולי הכביש צרים מדי. על המדינה להרחיב את שולי הכביש, כדי להבטיח את שלומם של הנהגים שנאלצו לעצור בעת חירום. המדינה חייבת להשקיע משאבים ביצירת פינות עצירה, כדי לאפשר חלפה בטוחה לעצירה בשוליים".
מעמותת אור ירוק נמסר: "שולי הכביש הפכו בשנים האחרונות למקום שוקק חיים. ניתן לראות אנשים עושים ספורט, או רוכבי אופניים שמשתמשים בשולים כדי לרכב. חייבים להבין כי שולי הכביש הם מקום מסוכן, שנועד לעצירה בעת חירום בלבד.
בכבישים רבים שולי הכביש צרים מדי, ולכן הימצאות בהם מסכנת את הולכי הרגל או את נוסעי כלי הרכב שעצר.
"אם אין ברירה וחייבים לעצור במקרה חירום או תקלה טכנית ברכב, יש ללבוש אפוד זוהר אשר הוכח כאביזר אשר מגדיל את הנראות, יש לשים משולש אזהרה לפני כלי הרכב ולהתרחק מהכביש כמה שניתן.
"רוכבי האופניים שרוכבים בשוליים, חייבים להתרחק מהכביש, ללבוש בגדים זוהרים ולרכב אחד אחרי השני ולא במקביל.
"במקביל יש להגביר את ההסברה, כי שולי הכביש הם מקום מסוכן ואין ללכת בהם, לרכב או לעצור".