"איך אני נוהג": אין מענה קולי לתלונות נהגים
בעמותת אור ירוק בדקו ומצאו: ב-30% מהרכבים הנושאים את המדבקה לא ניתן היה ליצור קשר כדי להתלונן על נהיגה לא זהירה. שמואל אבואב: "על רשויות המדינה לדאוג לפיקוח ואכיפה ראויה של החוק"

מדבקת ''איך אני נוהג'' תום בוקשטיין
על פי החוק, תאגידים המעסיקים קציני בטיחות מחויבים להפעיל מערכת לדיווח ומעקב על כלי הרכב שברשותם. יש להקים מוקד טלפוני שיקלוט את הדיווח באופן ישיר, וכן להדביק מדבקה על כל כלי רכב חברה, שבה יצוינו פרטי ההתקשרות, עם קצין הבטיחות של החברה.
התאגידים והחברות חייבים לקבוע אמצעי אכיפה, במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים. חברה אשר תעבור על החוק עשויה להיקנס בסכום של עד 14,400 שקל.
במהלך החודש האחרון ביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק תצפית, במטרה לבדוק באיזו מידה החוק מיושם. במסגרת התצפית נבדקו 663 כלי רכב אשר נשאו את המדבקה ("איך אני נוהג?"), כאשר בכ-30% מהם לא התקבל כל מענה טלפוני מהמספר שעל המדבקה. בנוסף, ב-38% מכלי הרכב מיקום המדבקה לא היה נכון, ב-21% גודל המדבקה לא היה תקין וב-15% מכלי הרכב הכיתוב על המדבקה לא היה תקין.
יש לציין כי עפ"י החוק, המדבקה חייבת לכלול את פרטי ההתקשרות לצורך דיווח על אופן נהיגתם של האוהדים, כאשר המענה הקולי חייב להיות מאויש לפחות במהלך 10 שעות ביום במענה אנושי, ולאחר מכן במענה קולי.
שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק": "חוק נוהל 6, המחייב את הארגון לקחת אחריות על אופן הנהיגה של עובדיו,
הינו חוק חשוב, שיביא לנהיגה זהירה יותר של נהגים ויסייע בהפחתת תאונות הדרכים. יישום החוק יגביר את ההרתעה, מאחר ונהג ידע שאם הוא עובר עבירת תנועה או נוהג בפראות, פרטיו יועברו למעסיקו. על רשויות המדינה לדאוג לפיקוח ואכיפה ראויה של החוק ולהביא ליישומו המלא, בכל ציי הרכב בישראל".