ירידה של כ-35 אחוז במספר ההרוגים הצעירים בכביש

בשנה האחרונה נהרגו כ-19 צעירים בגילאי 15-24 בתאונות דרכים. ת"א - העיר בה נפגעים הכי הרבה צעירים. מנכ"ל אור ירוק: "תאונות דרכים אינן גורל"

nrg מעריב | 16/12/2012 14:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מחודש ינואר ועד חודש אוקטובר השנה, נהרגו 19 צעירים (15-24)
תאונות הדרכים. ירידה בנתוני הצעירים שנפגעו
תאונות הדרכים. ירידה בנתוני הצעירים שנפגעו צילום: פלאש 90
בתאונות דרכים, בערים. ירידה של כ-35% במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2011. 

כ-19 בני נוער וצעירים קיפחו את חייהם בתאונות דרכים, בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה כי בתקופה המקבילה בשנה שעברה, נהרגו 29 צעירים ובני נוער (15-24) בתאונות דרכים, בערים. מדובר בירידה של כ-35% במספר ההרוגים בשנת 2012, ביחס לשנה הקודמת.
מתחילת שנת 2012 ועד חודש אוקטובר, נפגעו 2,832 צעירים בתאונות דרכים בערים, ו-183 צעירים נפצעו קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הירידה במספר ההרוגים מוכיחה כי תאונות דרכים אינן גורל וניתן לצמצם את מספר ההרוגים. על המשטרה להגביר את האכיפה, במיוחד בסופי שבוע ובסביבת מרכזי הבילוי, כדי להרתיע נהגים צעירים מלשתות אלכוהול ולעלות על ההגה".
תל אביב - העיר בה נפגעו הכי הרבה צעירים

265 צעירים (15-24) נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012, בתאונות דרכים, בת"א. כ-262 צעירים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012, בתאונות דרכים, בירושלים. 160 צעירים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012, בתאונות דרכים, בחיפה. 134 צעירים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012, בתאונות דרכים, בב"ש.

128 צעירים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012, בתאונות דרכים, בראשון לציון. אוכלוסיית הצעירים, היא האוכלוסייה הפגיעה ביותר במדינת ישראל, מתאונות דרכים. בשנת 2011 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 90 צעירים.

עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול, מאפיינים את נהיגת הצעירים. בשל גילם הצעיר, הנהיגה

שלהם מאופיינת בחוסר ניסיון ולעתים הדבר גורם לקריאה לא נכונה של המצב בכביש.

עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "אור ירוק לחיים", כאשר במסגרתה מגיעים מתנדבי העמותה אל ביתו של הנהג החדש ומעניקים לו ולהוריו הדרכה, בחינם.

במהלך ההדרכה, לומד הנהג החדש לזהות את הסכנות שהכביש טומן בחובו ובמקביל ההורים מקבלים טיפים איך להפוך את הליווי לאפקטיבי. כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה בתחום האלכוהול וחגורות בטיחות, מאחר וצעירים רבים נפגעו כשלא חגרו חגורת בטיחות.

יש להגביר את ההסברה והחינוך לסכנות שבכביש ולהכניס אמצעי ניטור (קופסה ירוקה) לכלי הרכב שבו הצעירים נוסעים, על מנת להבין את הטעויות שבנהיגה, ושיפורם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים