מוקד, שלום: השיחות ההזויות של ארגון הסיוע
ארגון "איחוד הצלה" אמנם מתמקד בהענקת סיוע חירום רפואי, אבל לעתים נאלצים המוקדנים להתמודד עם שיחות בלתי שגרתיות

חובש של איחוד הצלה. צילום באדיבות איחוד הצלה
לקראת "ועידת איחוד הצלה ה-3 לרפואה דחופה בישראל", שתתקיים בימים רביעי וחמישי במלון "רמדה" בירושלים, הציג ארגון הסיוע חלק מהפניות הלא שגרתיות שהגיעו במהלך השנה האזרחית החולפת למוקד 1221 שמאפשר קבלת סיוע רפואי בחירום והזנקת כונני הארגון במקרה של מצוקה רפואית.
באחת השיחות, התקשר צעיר ירושלמי אל המוקד בשעת לילה מאוחרת וטען כי הוא צופה בנפטר המונח על אלונקת לוויות שהחל לפתע לזוז במקומו. כשהמוקדן ניסה לאתר פרטים נוספים, התקשה האיש למסור אותם וכוננים שהוזנקו למקום לא איתרו דבר.
במקרה אחר, פנה למוקד גבר שאשתו המבוגרת שוקלת מעל 100 ק"ג וביקש כי אנשי הארגון יסייעו לו להרים אותה לאחר שנפלה מהמיטה.
השיחות הבלתי שגרתיות של המוקדנים לא היו רק בעברית. באירוע שבו קרס מבנה בשכונה חרדית בירושלים, התקבלו קריאות רבות בתוכם של דוברי יידיש שצעקו למוקדנים "קומעט שנל" ("בואו מהר"). המוקדן לא התבלבל, וביידיש שוטפת הוא בירר את הפרטים המדויקים על מצב הנפגעים בשטח כדי לאפשר סיוע מהיר.
באירוע נוסף, התקבלה קריאה של אדם שטען כי הוא "עומד למות", אולם התברר כי מדובר באדם שנוהג להתקשר למוקדי חירום ולדווח על קיצו
הצפוי. המוקדנים ניסו לברר עם המתקשר אם הוא יהיה מוכן לגשת לרופאו האישי, אך זה סירב ובמקום העדיף למסור "צוואה" למוקדן.
מנכ"ל איחוד הצלה, אל"מ במיל' יוני גדג' אמר ל-nrg מעריב: "מוקד 1221 מזניק את מתנדבי 'איחוד הצלה' ופועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. אני מלא בהערכה לשמוליק אברהם, מפקד המוקד המבצעי, שיחד עם כל צוות המוקד מצליחים למקסם את יכולת הפעילות הארגונית להצלת חיים מתוך מסירות ומקצוענות".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
