תלמידים בחינוך הדתי יעברו שיעור מיוחד ביחסי דת ומדינה
בשיעור שיועבר לפני הבחירות יעסקו התלמידים בהחלטות המתקבלות על ידי חילונים ברוב דמוקרטי ועשויות לסתור את השקפות הרבנים

במהלך השנים האחרונות מערכת החינוך הדתית טאטאה מתחת לשולחן את אחד הנושאים הרגישים בציונות הדתית – המתח שבין היהדות והדמוקרטיה.
רבנים חשובים הנמנים על הזרם החרדי-לאומי קבעו כי הכרעת הרב גוברת על הכרעת הרוב. על רקע משבר הזהות, רגע לפני הבחירות, החליטו בחינוך הממלכתי-דתי להתמודד עם הנושא במסגרת שיעור פרובוקטיבי, במטרה להדגיש את חשיבותה של הדמוקרטיה.
במסגרת שיעור אזרחות יעסקו התלמידים בנושא "הכרעת הרוב בשלטון יהודי דמוקרטי" באמצעות מערך שיעור שהוכן במינהל החינוך הדתי. המורים יציבו בפני התלמידים את האמירות "דמוקרטיה זו שיטה מודרנית והיא סותרת את התפיסה היהודית", "לא רק רצון העם היהודי מיוצג בכנסת אלא גם רצונם של 20% מאוכלוסיית המדינה שאינם יהודים, והדבר מערער את סמכותן ותוקפן של ההכרעות". בין היתר, ישאלו המורים "האם הפסיקה ההלכתית 'אחרי רבים להטות' שרירה וקיימת גם כאשר ה'רבים' מורכבים מרוב יהודי שאינו שומר מצוות ומ'לא יהודים' בכלל?".
בחוברות למורים נכתב כי ביטויים אלו משקפים "תחושות סמויות המצויות בקרב אנשים מסוימים מהציבור הדתי: התלבטות סביב תוקפם וסמכותם של כללי המשחק הדמוקרטיים". תלמידי כיתות י"א ו-י"ב בתיכונים הדתיים ובישיבות תיכוניות יקיימו דיונים בהיבטים רגישים אלו. המורים יעבירו לתלמידים את המסר כי הדמוקרטיה היא הכלי השלטוני המיטבי, כי הכרעת הרוב היא הדרך ההלכתית והמקובלת להכריע בסוגיות השונות לפי תפיסת העולם היהודית וכי אין סתירה מהותית בין דמוקרטיה ויהדות.
במינהל החינוך הדתי הבחינו כי תלמידים רבים חשים בלבול בסוגיות אלו, אולם בעוד מספר ימים חלקם יידרש להצביע בבחירות. אלו יקראו קטעי הגות של רבנים המחזקים את התפיסה הממלכתית, בין היתר הרב אלישע אבינר הקובע כי סמכות המדינה והממשלה מאושרות על פי התורה, וכן רבנים נוספים שכתבו כי "הרוב קובע". בכיתה יתנהל דיון בו יעסקו התלמידים בעמדה שלהם ביחס לחוק הקיים במדינה.
בחודש אוקטובר פורסם במעריב כי התבטאויות נגד הדמוקרטיה של האחראי על לימודי היהדות במשרד החינוך, הרב יהודה זולדן, מופיעות בהבלטה באתר המשרד. את האפשרות להכרעות דמוקרטיות בסוגיות בוערות בחברה הישראלית כינה "חטא חמור", ובנושא הוויכוח הטריטוריאלי בין ישראל לפלסטינים קבע כי הכרעת הרוב מתבטלת מול רצון ה' ליישב את הארץ, וכי אין למנהיג כלשהו זכות להחליט להשיב שטחים או לא ליישב בהתנחלויות חדשות.
בין היתר כתב כי "עלול להתגלות שרצון רובו של העם הוא שלא כרצון ה' המתגלה אלינו בתורתו". עוד כמו כן, "אם חס ושלום תובא שאלה מעין זו למשאל עם, ורוב הציבור היהודי יאמר שאין הוא מעוניין לישב בחלקים מסוימים בארץ ישראל, וגם אם יממש חס ושלום את הצהרתו (...) לא תהיה בכך ממשות עקרונית".