החל מ-1 ביולי: רישיון נהיגה מתחת לגיל 17
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את התקנות שמאפשרות הוצאת רישיון מגיל 16 ו-9 חודשים. תקופת הליווי תוארך לשישה חודשים
- היום: אישור הגבלות על נהגים עד גיל 24

בנוסף, בסיום תקופת ההכשרה ידרשו ההורים וילדיהם לחתום על הצהרה שאכן סיימו את ההליך. את ההצהרה יגישו למשרד הרישוי, ורק לאחר מכן הנהגים יקבלו את רישיונם. התקנות היו אמורות להיכנס לתוקף כבר ב-1 באפריל השנה, אך אישורן נדחה להיום בשל אי כינוס הוועדה. התקנות יכנסו לפועל בעוד כחודשיים.
יו"ר הוועדה חה"כ אבישי ברוורמן: "התיקון יסייע לנהגים צעירים לצבור יותר ניסיון על הכביש. הם גם לא נפגעים מכך שכן יחד עם הורדת גיל קבלת הרישיון, נוספה עוד תקופה משלימה לרכישת מיומנויות נהיגה גבוהות יותר. אני מצפה ממשרד התחבורה שילווה וידריך את הציבור בהתאם לתקנות החדשות ויביא לכמה שפחות סרבולים בתהליך".
מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "המטרה של התיקון החדש היא להביא למצב שבו יש נהגים טובים יותר, מנוסים יותר ובעלי יכולת נהיגה טובה יותר. כיום אין אכיפה לכל נושא הליווי וכאן, כל נושא הליווי על ידי מבוגרים יגובה בהצהרה של הנהג ושל המלווים. במסגרת קמפיין "צוברים ניסיון – מקבלים רישיון", נציק את כל המידע לציבור והוא יופיע כבר על הטופס שיקבל תלמיד שעבר את מבחן הנהיגה".
תגובת "אור ירוק" לאישור התקנות לרישיון נהיגה מדורג: ""עמותת אור ירוק יזמה ותמכה בחוק רישיון נהיגה מדורג לאורך השנים. העמותה מברכת על החלטת וועדת הכלכלה, לאשר את תקנות רישיון נהיגה מדורג ובכך לקדם את יישום החוק ב-1 ביולי 2013, שש שנים לאחר קבלת דוח ועדת ההיגוי לנושא הכשרת נהגים צעירים ורישיון נהיגה מדורג.
"בכל שנה נהרגים בממוצע כ-40 נהגים צעירים והחלת החוק עשויה להציל ממוות נהגים צעירים רבים, לכן, יש להבטיח את יישומו המלא בתאריך שנקבע. יחד עם זאת, כוונת החוק הייתה להגדיל את תקופת הליווי ולא להקדים את גיל קבלת רישיון הנהיגה. בפועל החוק מאפשר לנהג צעיר לנסוע ללא מלווה החל מגיל 17, במהלך היום, זאת בניגוד לעמדת עמותת אור ירוק והמלצות וועדת ההיגוי."