כבישים ללא הפרדה קטלניים פי שלושה
על פי בדיקת הנתונים עולה עוד כי אחוז התאונות החמורות בכבישים בעלי נתיב אחד לכל כיוון, גדול ב-60% מכבישים בעלי שני נתיבים

תאונת דרכים בגוש עציון צילום: דובר מחוז ש''י
בנוסף נמצא כי אחוז התאונות החמורות בכבישים בינעירוניים בעלי נתיב אחד לכל כיוון גבוה בכ- 60% לעומת הכבישים בעלי שני הנתיבים לכל כיוון. הממצאים הללו חמורים במיוחד לאור העובדה שקטעי הדרך החד-מסלוליים מהווים כ-70% מאורך הכבישים הבינעירוניים.
כותבי הדוח ערכו גם מעקב על הדוח הקודם שיצא בנושא שתוצאותיו עגומות: רק שמונה קטעים מתוך 43 הקטעים שהומלצו על ידי עמותת אור ירוק לשדרוג – אכן שודרגו לדרך דו מסלולית. כמו כן נמצא, כי שמונה קטעים באורך כולל של 77 ק"מ נמצאו כקטעי תורפה גם בדוח הקודם וגם בדוח הנוכחי.
ההמלצות העיקריות בדוח הן לשדרג 24 קטעי כביש בינעירוני באורך כולל של 205 ק"מ לדרך דו מסלולית. יישום המלצה זו, אומרים באור ירוק, תוביל להצלת חייהם של 19 הרוגים בתאונות דרכים בשנה ולהפחתת 15 תאונות קשות ו- 50 תאונות קלות עם נפגעים מדי שנה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בישראל מאות קילומטרים של כבישים אדומים, בהם מסלול אחד בלבד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה בין שני הנתיבים, כלומר, ללא אפשרות למנוע תאונות חזיתיות. על המדינה להקצות את המשאבים הדרושים בכדי לבנות גדרות הפרדה קשיחות בכבישים אלו ועל ידי כך להציל את חייהם של עשרות בני אדם מדי שנה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg