אין תקנות: ילדים רוכבים על 'אופנועים' כחוק
כבר שלוש שנים שהתקנות לרכיבה על אופניים או קורקינטים חשמליים מתעכבות, והמשטרה לא יכולה למנוע מילדים בני פחות מ-14 לנסוע ברחובות במהירות של 50-60 קמ"ש
הוראת השעה קבעה כי מנוע האופניים החשמליים לא יעלה על 250 וואט, לא תותר רכיבה מתחת לגיל 14, מהירות

אופניים חשמליים צילום: אלי דסה
התקנות החדשות שביקש לאחרונה משרד התחבורה להעביר, כללו את על זאת – וכן סעיף המאפשר רכיבה על גבי האופניים החשמליים שיופעלו רק על ידי מצערת, במהירות שלא תעלה על 6 קמ"ש.
הכל טוב ויפה, אלא שבעמותת "אור ירוק" זועמים על כך שהתקנות עדיין לא הוסדרו, ולטענתם התוצאה היא עליה משמעותית במספר הנפגעים. על פי ההערכות בעמותה, בכל יום נפצעים בממוצע שני בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים או קורקינט ממונע.
מניתוח נתונים של עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני מכון גרטנר עולה כי בשנת 2013 אושפזו 69 בני אדם מפגיעת כלי רכב דו גלגליים ממונעים: 46 בני אדם נפגעו מאופניים חשמליים ו-23 בני אדם נפגעו מקורקינטים ממונעים. מדובר בעלייה של 360% במספר המאושפזים בשנת 2013 לעומת
על פי הנתונים, אחד מכל עשרה מאושפזים שנפגע עקב תאונת אופניים חשמליים וקורקינט ממונע היה פצוע קשה בסכנת חיים, ואחד מכל חמישה אושפז ליותר משבוע. על פי הערכות, על כל מאושפז אחד ישנם עשרה שנזקקו רק לטיפול רפואי כזה או אחר ולכן מדובר בכ-700 פצועים בכל שנה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המחדל של משרד התחבורה נמשך כבר מעל לשלוש שנים, כאשר החוקיות של האופניים החשמליים לא מוסדרת וגורמת להפקרות ברחובות. בהיעדר חוק ותקנות, אופניים משודרגים במהירויות של 50-60 קמ"ש נמכרים לילדים שדוהרים בהם על המדרכה, ללא קסדה, ללא הכשרה ומסכנים את כולנו.
"שר התחבורה חייב להתערב אישית בנושא ולהסדיר באופן חוקי ומלא את כל כלי הרכב הדו גלגליים הממונעים, כולל הקורקינטים החשמליים, כדי לאפשר למשטרה לאכוף את התקנות ולמנוע את התאונה הבאה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg