הישרדות

הצעת חוק: שמירת מרחק בעת עקיפת אופניים

שומרים מרחק - ולא רק מהמכונית שלפנים: הצעת החוק החדשה מציבה טווח מינימלי מרוכב אופניים שנעקף

nrg חדשות | 27/8/2014 12:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נהג רכב לא יעקוף רוכב אופניים אלא אם כן הוא שומר על מרחק של מטר וחצי לפחות ממנו, אם הנסיעה נעשית בדרך בינעירונית, ועל מרחק של מטר אחד לפחות ממנו, כאשר הנסיעה נעשית בדרך עירונית – הצעת חוק ברוח זו הונחה לאחרונה על שולחן יו"ר הכנסת על ידי מספר חברי כנסת ממפלגות שונות, בהם: תמר זנדברג, יריב לוין, איתן כבל, יחיאל חיליק בר, מיכל רוזין, דב חנין, נחמן שי, אברהים צרצור, מירי רגב, ועמר בר-לב.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה מאוד במספר רוכבי האופניים 
תאונת פגע וברח
תאונת פגע וברח 
נפגעים מכלי רכב. מטרת הצעת החוק עניינה "הגברת המודעות והזהירות ביחס לרוכבי האופניים בדרכים עירוניות ובין-עירוניות, וחיזוק ההכרה בכך שרוכבי האופניים הם משתמשי דרך לגיטימיים".

חברי הכנסת הוסיפו כי על פי הנתונים, כ-38 אחוז מכלל התאונות מתרחשות עקב אי שמירת מרחק. על פי חברי הכנסת שהציעו את החוק, הבטחת מרחק בטוח בין רכב ממונע לאופניים בזמן עקיפה מבטיחה כי רוכב האופניים יוכל לרכב בבטחה. "קביעת מרחק מינימלי לעקיפה בחוק, המלווה בהגברת המודעות לחשיבות שבשמירת מרחק, יכולה להציל חיים", נכתב בדברי ההסבר.

עוד ציינו חברי הכנסת, כי מהניסיון בעולם ניתן ללמוד על כך שקיומם של חוקים כאלה עוזרים
להעלות את המודעות בקרב רשויות אכיפת החוק לבטיחות רוכבי האופניים.

מעמותת אור ירוק נמסר כי "מספרם של רוכבי האופניים נמצא בעלייה בשנים האחרונות. האופניים הם כלי תחבורה זול, נוח ותורם לבריאות. עם זאת, הרכיבה על אופניים יכולה להיות קטלנית: בתאונות בין אופניים לרכב, רוכבי האופניים, בדיוק כמו הולכי הרגל, פגיעים מאוד ואין להם הגנה של שלדת כלי הרכב ושאר אביזרי הבטיחות.

"על המדינה להשקיע משאבים כדי לשפר את נושא התשתיות לרכיבה על אופניים בערים, בדרכים בין עירוניות ובשטח הלא סלול, ובכך להקטין את הסיכוי של הרוכבים להיפגע בתאונה. בנוסף, מדינת ישראל חייבת לפעול להגברת המודעות והזהירות בקרב הנהגים בנושא רוכבי האופניים כחלק ממשתמשי הדרך".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...