15 חודשי מאסר לנהגת שדרסה למוות רוכב אופניים
"על בתי המשפט להחמיר עם אותם עברייני תנועה הנוהגים באופן רשלני ומסכנים את ציבור משתמשי הדרך", קבעה השופטת
לפי גזר הדין, ב- 16 באפריל 2011, בשעות הבוקר המוקדמות, יצאה הנהגת לדרכה לאחר שעבדה במהלך כל הלילה. במהלך נסיעתה, במהירות

תאונת פגע וברח
על פי פסק הדין, אף שפגעה במנוח, המשיכה הנהגת בנסיעתה, איבדה שליטה על הרכב, ונעצרה רק כשהתנגשה במעקה בטיחות כ-180 מטרים ממקום הפגיעה.
בפסק הדין צוין כי הנהגת לא הבחינה ברוכב האופניים לפני התאונה, במהלכה או אחריה - לא צפרה, לא בלמה ולא סטתה עם הרכב: "בלימת החירום נעשתה רק לאחר ששמעה את ה"בום"", נכתב בפסק הדין, "וזאת על אף שהאירוע התרחש באור יום, תנאי מזג האוויר היו טובים, שדה הראייה היה פתוח, ללא כלי רכב בכביש, וללא סטייה מצדו של רוכב האופניים".
על פי השופטת, תנאי דרך אלו מעידים על נהיגה רשלנית חמורה, בייחוד מאחר שהנהגת הודתה שאינה
השופטת כהן הדגישה בגזר הדין את חשיבותו של עונש הולם למען ההרתעה בציבור. היא ציינה כי "בתקופה זו בה נהיגה רשלנית ומסוכנת בכבישים הפכה למכת מדינה, יש צורך מתמשך וממשי בהרתעת הרבים... על בתי המשפט להחמיר עם אותם עברייני תנועה הנוהגים באופן רשלני ומסכנים את ציבור משתמשי הדרך".
השופטת הסבירה, כי ענישה שכזו תעורר בקרב הנהגים את ההבנה כי חיי אדם אינם הפקר, וכי חיי כלל משתמשי הדרך, בהם הנוסעים ברכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, תלויים באופן נהיגתם ברכב, ועל כן עליהם לנהוג באחריות.
עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים שגבו את חייהם של אחרים. אדם שנהג ברשלנות צריך להיענש בחומרה, על אחת כמה וכמה אם תוצאות העבירה הן הרות גורל".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg