הישרדות

סקר: מי מסמס הכי הרבה בזמן נהיגה?

כשליש מהירושלמים הודו כי הם מסמסים בזמן נהיגה, הרבה יותר מהתל אביבים. עוד עולה מהסקר כי גברים מדברים יותר מנשים בסלולרי בעודם נוהגים ברכב, נשים חזקות יותר בקריאת הודעות

nrg חדשות | 2/12/2014 15:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כמעט שליש מהנהגים באזור ירושלים מסמסים בזמן הנהיגה, כך עולה מבקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. עוד עולה מתוצאות הסקר, כי למרבה הפלא, נהגי ירושלים מסמסים הרבה יותר לעומת הנהגים באזור תל אביב והמרכז: רק כ- 19% מהנהגים באזור המרכז הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה.

עוד כותרות ב-nrg:
תחנות התרבות של דניאלה ספקטור
למצב האומה מותר לצחוק על יוני נתניהו?
יס מגדירה מחדש את המושג בדור זול
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

גם בתשובה לשאלה "האם אתה מדבר בטלפון הנייד ללא דיבורית בזמן הנהיגה?" ענו בחיוב הרבה יותר ירושלמים מתל אביבים: כ- 34% מהנהגים בירושלים ענו כי הם עושים זאת לעתים רחוקות או יותר לעומת 19% מהנהגים באזור המרכז.

כמו כן, 31% מתושבי אזור הדרום הודו כי הם מסמסים בזמן הנהיגה, לעומת 30% מתושבי איזור ירושלים, 25% מתושבי איזור הצפון, ו-19% מתושבי תל אביב והמרכז.
צילום המחשה: יהונתן שאול
שליחת אס אם אס בזמן נהיגה צילום המחשה: יהונתן שאול

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי גברים מדברים יותר מנשים בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה ללא דיבורית (25% לעומת 17%) וגם עם דיבורית או אוזניה (71% לעומת 63%). לעומת זאת, נשים קוראות וכותבות הודעות במהלך נהיגה יותר מגברים (28% נשים לעומת 18% גברים).

על פי נתוני NHTSA – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית, השימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה מגדיל את הסיכון לתאונה פי 4. כשהנהגים מחפשים מספר,

מחייגים או מקבלים שיחה, כותבים וקוראים סמסים, תשומת הלב לכביש פוחתת.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 חילקה משטרת ישראל 57,821 דוחות בערים בגין שימוש אסור בסלולארי בזמן הנהיגה. בממוצע של חמש השנים האחרונות (2008-2012), כ- 58 אלף דוחות ניתנים בשנה בערים בגין שימוש בסלולארי בזמן נהיגה.  המשמעות: מדי שנה מכניסה המדינה כ- 58 מליון ש"ח רק בגין מתן דוחות אלו.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר במכת מדינה שהולכת ומתרחבת ומסכנת את כולנו בכל יום בכביש וזו תוצאה ישירה מהקיצוץ המתמשך של משרד התחבורה בתקציב למלחמה בתאונות הדרכים. במקום הגדלת הניידות והשוטרים שיאכפו וירתיעו עבריינים שמסכנים את כולנו בכביש, משרד התחבורה מחליש את המשטרה באמצעות הקטנת התקציבים לפעילויות מצילות חיים". 

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...