
כאלף בני אדם נפגעים מדי שנה בכבישים רטובים
בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר בכבישים רטובים או מכוסים בוץ. מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: "מספר ההרוגים הגבוה בכבישים רטובים צריך להיות קריאת השכמה למדינה"
בשנה שעברה נהרג אדם ונפגעו 73 בני אדם בירושלים בכבישים רטובים או בוציים. בתל אביב

מזג אוויר סוער במרחב איילון צילום: משטרת מרחב איילון
אחת הבעיות של החורף הישראלי היא מרווחי הזמן הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא מעין "גשם ראשון" שמאופיין בסכנת החלקה גבוהה יותר. הסיבה לכך היא שטיפות שמן ואבק, יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.
כדי להפחית את הסכנה, יש להשתמש באספלט מחורץ, שבהולנד למשל כבר הפך לסטנדרט. אספלט מסוג זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל, ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר, גם כשגשום.
כדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש לנסוע 20 קמ"ש פחות לפחות, ובמזג אוויר סוער גם 30-40 קמ"ש פחות. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות, ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה. כמו כן כאשר הכביש רטוב או בוצי, יש לשמור על
בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר ההרוגים הגבוה בכבישים רטובים צריך להיות קריאת השכמה למדינה, לפעול באופן מיידי למען שיפור התשתיות. בכדי להציל חיים בחורף הקרוב, המדינה חייבת לאתר את המפגעים הפוטנציאליים ולהשקיע במקומות אלו משאבים למניעת רטיבות והחלקה בכבישים. כמו כן על המדינה לשפר את ההסברה בקרב ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך לגבי הדרכים להתמודד עם כביש רטוב או מכוסה בוץ".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg