
נהגי ישראל נסעו כ-51 מיליארד ק"מ בשנת 2013
על אף ירידה בממוצע מספר הקילומטרים שנוסע הנהג הישראלי, בשל גידול מספר כלי הרכב בישראל חלה עלייה של כ-2.2% במספר הקילומטרים המצטבר בשנת 2013 לעומת קודמתה
עוד כותרות ב-nrg:
• איסור שפיכת זרע לבטלה ירתק גם חילונים
• מחוברים פלוס-מינוס: האם כל הבאזז היה מוצדק?
• סקס בלי פשרות: אסף צפור נוגע היכן שכואב
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
עוד נמצא על ידי עמותת אור ירוק, כי מאז שנת 2000 הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול משום שמספר כלי הרכב במדינה עולה אך אורך הדרכים בישראל ושטחם אינם גדלים באותו הקצב. כלומר, יש יותר מכוניות, אך הן נוסעות באותן הדרכים הישנות ולא בעורקי נסיעה חדשים נוספים. בהשוואה לשנת 2000, מספר כלי הרכב גדל בכ- 56%, בעוד שטח הכבישים גדל ב- 35% ואילו אורך הכבישים גדל רק ב- 14%.

עלייה במספר הקילומטרים המצטבר בדרכים
אור ירוק
עוד נמצא, כי כלי רכב נוספים שנוסעים מעל הממוצע הם כלי רכב מליסינג (31.2 אלף ק"מ בממוצע שנתי), משאיות במשקל של 34 טון ומעלה (71.2 אלף ק"מ בממוצע לשנה) ואופנועים כבדים (7.9 אלף ק"מ בממוצע לשנה, לעומת 6.6 אלף ק"מ בלבד בממוצע לאופנוע קטן).
עמותת אור ירוק: "הצפיפות בכבישים מופקקי התנועה הרבים בישראל מובילים לעצבנות, זיהום אוויר, בעיות חניה וכמובן עלייה במספר תאונות הדרכים. בכדי להפחית את מספר המכוניות בכבישים וכתוצאה גם את מספר תאונות הדרכים, על לקדם את השימוש בתחבורה הציבורית. זו צריכה להיות משימה לאומית שתצמצם את הפער של ישראל בנושא התחבורה הציבורית לעומת המדינות המפותחות בעולם".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg