Israel Defense

הודו חושפת את הגרסה היבשתית של הברק 8

אתר idrw.org חושף תמונות של המשגר היבשתי המכונה MRSAM, פרי פיתוח ישראלי-הודי. מדובר בפרויקט המוערך בהיקף של מעל ל1.5 מיליארדי דולרים

עמי רוחקס דומבה | 13/01/2015 18:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הגרסה היבשתית של הברק 8 - idrw.org
הגרסה היבשתית של הברק 8 - idrw.org IsraelDefense

ה-DRDO, ארגון המו"פ הצבאי של הודו, השלים את פיתוח המשגר היבשתי של טיל הברק 8. מדובר בפרויקט משותף של הודו, תעשייה אווירית כולל מפעל אלתא, וחברת רפאל, אשר התבצע לצד הגרסה הימית של הברק 8. תע"א היא הקבלן הראשי של הפרויקט.

לאחר שהגרסה הימית של הברק 8 נוסתה בהצלחה בחודש נובמבר האחרון, הגיע שעתה על הגרסה היבשתית. מדובר באותו מיירט, אולם מתקן השיגור שונה בשל תנאי סביבה אחרים בים וביבשה. המערכת הקרקעית מכונה MRSAM והיא מיועדת לחיל האוויר ההודי. המערכת הימית מכונה LRSAM והיא מיועדת לחיל הים ההודי. המשגר היבשתי כולל כוורת של שמונה מיירטים שנורים אנכית.

היקף הפרויקט מוערך במעל 1.5 מיליארדי דולרים. החלק של תעשייה אווירית מוערך בקצת יותר ממיליארד דולרים. כך לפי דיווח באתר defencenews.in, החוזה הראשוני כולל 18 מערכות. כל אחת כוללת 3 משגרים (24 קנים), מכ"מ ושו"ב. כלומר, סך הכל 54 משגרים ו-2000 טילים. לפי הדיווח הטילים ייוצרו בישראל.

גם כאן מדובר במיירטים לטווח של 70 ק"מ רדיוס. המכ"מ פועל ב-360 מעלות ותופס את כל הרדיוס. גרסה עתידית של המיירט תפעל לטווחים של 150 ק"מ (ERSAM). לפי מקורות בתעשייה, המכ"מ פועל לטווחים ארוכים יותר מהטווח המבצעי של המיירט ("הרבה יותר", ליתר דיוק).

המטרה של המערכת היא להגן על ערים מרכזיות ומתקני גרעין של הודו ברחבי המדינה, כך לפי הפרסום. לפי הדיווח, החברה שעושה את ההתקנה של המערכת נקראת NOVA Integrated Systems והיא חברה משותפת לTATA ההודית ותעשייה אווירית. המערכות הקרקעיות צפויות להיכנס לשימוש מבצעי ב2017.

 

 

 

קונספט ההפעלה של הברק 8 היבשתי:

 

 



לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
-->

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

חדשות לסקרים

חדשות לסקרים

פייסבוק