חיל האוויר מתחזק: ישראל רכשה 14 מטוסי חמקן

משלחת משרד הביטחון חתמה על הסכם בניו יורק לרכישתם של מטוסי הקרב המתקדמים, שצפויים לנחות בישראל בסוף שנת 2016

יוחאי עופר | 22/2/2015 17:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
14 מטוסי חמקן מתקדמים בדרך לישראל: משלחת משרד הביטחון הנמצאת בימים אלו בארצות הברית חתמה בסוף השבוע האחרון על עסקת המשך לרכישת מטוסי קרב מתקדמים נוספים לחיל האוויר הישראלי. במסגרת העסקה שאושרה בידי ועדת השרים להצטיידות כבר בחודש נובמבר, תרכוש ישראל 14 מטוסי F-35 בנוסף לאלו שיגיעו לישראל כבר בשנה הבאה.

עוד כותרות ב-nrg:
עתירת הליכוד נגד V15 נדחתה: ישלמו הוצאות
עכשיו זה רשמי: קמפיין המחנה הציוני מחביא את לבני
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו  
 
יח''צ
חיל האוויר מתחזק. מטוס הקרב F-35 יח''צ

העסקה הנוכחית כוללת אופציה לרכישת 17 מטוסים, אשר יצטרפו ל-19 מטוסי קרב אותם רכשה ישראל כבר בחודש ספטמבר 2010. מחירו ממוצע של מטוס F-35 בודד, עומד על 110 מיליון דולר, ועלות העסקה הנוכחית נאמדת בסדר גודל של 2.82 מיליארד דולרים. כבר בחודש אוקטובר, במסגרת ביקורו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בארצות הברית סיכם עם מקבילו, שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, על רכישת מטוסי קרב נוספים לאלו שכבר נרכשו בעבר.

"שני מטוסי F-35 ראשונים, שרכש משרד הביטחון, ינחתו בישראל לקראת סוף 2016", אמר ראש משלחת משרד הביטחון אהרון מרמרוש שהוסיף כי אספקת המטוסים, 33 לפי שעה, תמשך עד שנת 2021. "לאורך כל השנים עמדנו ונמשיך לעמוד על כך שכמה שיותר תעשיות ישראליות ישולבו בפרויקט, ושמקסימום תקציבים יחזרו לתעשייה הביטחונית הישראלית וישמשו לפיתוח ולייצור מערכות יכולות ייחודיות ואמצעי לחימה ישראלים".
השדרוגים הישראלים ימנעו תקלות במטוס

המטוס, המיוצר על ידי חברת "לוקהיד מרטין" שזכה כבר לשם עברי "אדיר", האו בעל מוטת כנפיים באורך של יותר מעשרה מטרים, עם יכולת נשיאה של 14 טון וטווח טיסה של יותר מ-1,600 ק"מ. "המטוס הזה הוא כמו כפפה ליד" הסביר בעבר גורם בחיל האוויר שהיה מעורב בפרויקט הרכישה במטה חיל האוויר. "הוא עושה הכל לבד, הטייס צריך רק לקבל החלטות וגם בכך המטוס תומך בו. כל דבר נמצא בדיוק איפה שאתה חושב שהוא יהיה".

F-35 בעמוד הפייסבוק של "לוקהיד מרטין":
 


בארצות הברית מופיעים לעיתים דיווחים על תקלות בייצור מטוס הקרב המתקדם, והפנטגון אף הגיש דו"ח בנושא בינואר 2013, שכלל פירוט של תקלות טכניות. בין היתר נטען כי עלויות התחזוקה של המטוס גבוהות בהרבה מהמצופה, ושיכולותיו נמוכות ממה שהעריכו בראשית הליך הפיתוח שלו. 


בטיסת מבחן שנערכה למטוס החמקן, דווח על כשלים משמעותיים בשדה הראייה שלו, במערכת המכ"ם, בקסדת הטייס ובמסכי המגע. בהתבסס על כך, טען מבקר הפנטגון כי ישנן 300 תקלות אפשריות שעשויות להיווצר בהליך בניית המטוס, עובדה שיכולה להשפיע על יכולותיו ואמינותו.

עם זאת, בישראל משוכנעים כי מדובר בתקלות שלא ישפיעו על הגרסה הישראלית למטוס החמקן, וזאת לאחר שיוכנסו בה שדרוגים שיבוצעו על ידי התעשיות הביטחוניות, כמו שדרוג קסדת הטייס שתיוצר על ידי חברת 'אלביט'. למרות הביקורות שהושמעו כלפי המטוס, דווח לפני כשנה כי דרום קוריאה תרכוש 40 פרטים, בדומה ליפן.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
שתף

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...