יונית לוי: נתניהו השתמש בטלוויזיה כדי לנצח

בטור דעה שפרסמה מגישת חדשות ערוץ 2 ביחד עם הפרשן המדיני אודי סגל, נטען כי ראש הממשלה זכה בבחירות בזכות המיומנויות התקשורתיות שלו. לדבריהם, הרצוג "נראה כמו נער בר מצווה נרגש"

nrg חדשות | 7/4/2015 17:11
תגיות: יונית לוי, אודי סגל, בנימין נתניהו,
יונית לוי ואודי סגל פרסמו היום (ג') טור פרשנות על האופן שבו זכה ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות האחרונות. בדברים שפורסמו במגזין המקוון "טאבלט", טענו השניים כי זכייתו של נתניהו התאפשרה הודות למיומנותו התקשורתית, ובייחוד בעזרת השימוש שעשה במדיה הטלוויזיונית.

עוד כותרות ב-nrg:
אובמה הודה: בתום ההסכם הסופי, איראן תוכל לייצר פצצת אטום
בריטניה: לא נשקפת סכנה לעריקים מאריתראה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

לוי וסגל הצביעו על העובדה ששבוע בדיוק לפני הבחירות, הראו הסקרים שיצחק הרצוג עתיד להרכיב את הממשלה הבאה, וכי עיתונאים שפגשו בנתניהו באותו היום חשו שהוא ב"פאניקה". אלא שראש הממשלה, טוענים שני העיתונאים הבכירים, "הפוליטיקאי היחידי ששולט במדיום" (הטלוויזיוני), היה ממוקד במטרה שלו, אותה תכנן להשיג באמצעות התקשורת.

 
קטעים נוספים

לפי המתואר בטור בפרשנות, במהלך שש שנת כהונתו של נתניהו, הוא התראיין 2-3 פעמים בשנה לכלי תקשורת בישראל – כמות נמוכה בהשוואה לראיונות שהעניק לכלי תקשורת אמריקאיים. "הוא דיבר ל- Face the Nation, בשעה שלא רצה להתמודד עם פני האומה שלו", כתבו השניים. אלא ש"שלושה ימים לפני שהישראלים הלכו לבחירות, נתניהו ביצע פנייה של 180 מעלות, כשהתראיין כמעט לכל תכנית בוקר ולתחנות רדיו שונות". לדבריהם, נתניהו "שלט בגלי האתר והשאיר מעט מאוד מקום למישהו אחר".

למרות שנתניהו קיווה להגביר את התמיכה בו באמצעות החשיפה התקשורתית, טוענים לוי וסגל, הדבר גרם לתוצאה הפוכה, משום שהמראיינים בחרו לתקוף אותו על פרשת הוצאות מעון ראש הממשלה, ועל אדישותו למצב החברתי-כלכלי. אולם למרות ש"עיתונאים וחלק מהצופים חשבו שנתניהו עשה מעצמו טיפש", כתבו לוי וסגל, מדובר היה "במהלך מבריק על ידי קמפיינר מומחה שידע שככל שהתקשורת תתקוף אותו, יותר בוחרים יתאחדו מאחוריו".
"מול המצלמות הרצוג הפך לנער בר מצווה נרגש"

טור הפרשנות סוקר את ההבדלים בין הפוליטיקה האמריקאית, בה זקוק הנשיא ל-51% מקולות המצביעים, לעומת שיטת הבחירות הישראלית, בה זקוק המנהגי הנבחר לשיעור של 25-30% מהקולות. בשל כך, טענו לוי וסגל, בחר נתניהו לפנות לקהל המצביעים המסורתי שלו, כשהם מתייחסים לקריאתו להגיע לקלפי כדי למנוע את השפעתם של אחוזי הצבעה גבוהים במגזר הערבי.
 

צילום: צילום מסך
''המאסטר של המדיום''. יונית לוי מראיינת את ראש הממשלה צילום: צילום מסך

בכל הנוגע לאופן תפקודו של הרצוג, המועמד הנוסף לראשות הממשלה, טענו השניים כי הוא "נכשל בלהפוך לאישיות טלגנטית" (אישיות בעלת כריזמה טלוויזיונית). לדבריהם, הרצוג, שבשיחות פרטיות עשה רושם של אדם רגוע וחכם, הפך "לנער בר מצווה נרגש" כשהוא ניצב מול המצלמות. נתניהו, מנגד, "תמיד דלוק, תמיד בהופעה, גם אם אין מצלמה בחדר". השניים גם ציינו את הפערים המשמעותיים ביכולות הטלוויזיונית של הרצוג ונתניהו, כפי שהשתקפו במהלך ה"מיני-עימות" שנערך ביניהם בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, ואף ציינו כי הרצוג שגה בדבריו ואמר כי יפעל למען "נתניהו מאוחדת".

לוי וסגל סיפרו כי בריאיונות שנערכו עם תושבי הדרום, שמתחו לפני הבחירות ביקורת חריפה על נתניהו, אך העניקו לו את קולם בקלפי, הם סיפקו מספר תשובות מדוע הצביעו בעבור הליכוד: פחד מהערבים ומהשמאל, החיבור למפלגת הליכוד ("כמו אישה") והעובדה שנתניהו הגן עליהם באמצעות כיפת ברזל במהלך "צוק איתן". "אף אחד לא הזכיר לבוחרים שכיפת ברזל נהגתה על ידי עמיר פרץ מהמחנה הציוני, ומומנה על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה, שלנתניהו יש איתו מערכת יחסים קרירה. 55 שנים אחרי שהעימות הטלוויזיוני בין קנדי לניקסון שינה את הפוליטיה לנצח, בישראל יש עדיין רק פוליטיקאי אחד ששולט במדיום", סיכמו השניים.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...