שדה התעופה בהרצליה לא ייסגר בחצי שנה הקרובה
נדחה לפחות לששה חודשים משבר חמור בתחום התעופה האזרחית בישראל שהיה מוביל לפיטורי מאות עובדים וזאת בעקבות החלטת בג"ץ שלא לסגור את שדה התעופה האזרחי בהרצליה. משרד הביטחון והמדינה נדרשו לאפשר חלופה לשדה או להכשיר אותו באופן קבוע
שופטי בג"ץ קיבלו היום (ג') לפחות באופן זמני את העתירה של נציגי עמותת התעופה האזרחית שייצגה מאות טכנאים, טייסים ומדריכי טיסה שהביעו התנגדות לסגירת שדה התעופה בהרצליה וקבעו כי הסגירה תוביל לפיטורי מאות אנשים בענף ולסיכון תחום התעופה האזרחית בישראל.עוד כותרות ב-nrg:
- נתניהו לפוטין: ישראל מתנגדת למכירת הטילים לאיראן
- הממשלה אשרה: כהונתו של דנינו תוארך עד חודש יולי
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
בהחלטה כתבו השופטים כי "לאחר ששמענו באריכות את טיעוני באי-כוח הצדדים החלטנו: לצרף את שר הביטחון כמשיב נוסף לעתירה נוכח הצורך לבחון את האפשרות להכשיר את שדה התעופה עין שמר כחלופה לשדה התעופה בהרצליה".

חצי שנה להגיע לפתרון. שדה התעופה בהרצליה
רועי נגרי
בהחלטה כתבו השופטים כי "יש לכנס את המועצה הארצית לתכנון ולבניה יחד עם נציגי העותרים כדי למצוא חלופות לשדה יחד עם כלל הגורמים התלויים בו". עוד נכתב כי "תותר המשך חניית מטוסים והפעלת מתקני בדק בשדה התעופה הרצליה והמראות ונחיתות לצרכי בדק ולשם העברת המטוסים החונים משדה התעופה הרצליה למקומות אחרים, ככל שימצאו כאלה – וזאת למשך 6 חודשים. כן תותרנה טיסות לצרכי בדק, כיבוי אש, הצלה וצילום למשך 6 חודשים ותותרנה טיסות לצרכי הדרכת לימודי טיסה והכשרת טייסים למשך 3 חודשים".
עוד קובעים השופטים כי "מובהר בזאת: שאין בצווים שהוצאו כדי למנוע מהמועצה הארצית לתכנון ולבניה, או מיתר המשיבים כדי להתכנס ולדון, אם רצונם בכך, ולקדם פתרונות במישורים שונים לשם הסדרת מעמדו החוקי של שדה התעופה הרצליה, או חלופות ראויות לו, או לפונקציות שהוא ממלא".
השופטים גם דורשים מהמדינה וממשרד הביטחון לפרט כיצד הם מתכננים חלופה ראויה לשדה "במסגרת תשובתם לצו-על-תנאי, יתנו המשיבים וכן שר הביטחון גם דו"ח ובו פירוט של הפתרונות התכנוניים, הביצועיים והמעשיים שהם גיבשו כחלופות לפונקציות החניה, הבדק ושאר הפעילויות הנעשות כיום בשדה התעופה הרצליה, לרבות לוחות זמנים ותקציבים הדרושים לצרכי החלופות".
מוטי שוימר, דובר אגודת התעופה הכללית אמר כי "בית המשפט קבע באופן מפורש שאין מניעה בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה וליתר הרשויות האמונות על התעופה לקדם פתרונות לשם הסדרת המעמד החוקי של השדה או חלופות ראויות לו. במקביל, הורה בית המשפט על הפסקה של הטיסות הפרטיות ושל חלק משמעותי מן הפעילות המסחרית בשדה, כגון מוניות אוויר, טיסות רומנטיות ועוד, דבר שיפגע בצורה קשה בטייסים הפרטיים, בעלי המטוסים וחברות התעופה השוכנות בשדה ועלול להשפיע לרעה בכל הנוגע לשמירה על כושר הטיסה של מאות טייסים".
עוד אמר ש"חשוב לציין כי בכוונת בית המשפט לקיים דיון נוסף לבירור המשך הטיפול בעתירה לאחר שתתקבל תשובת המדינה לצו על תנאי ולמעשה גלגל את הכדור לפתחה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה".
ראשי העיריות הנאבקים על סגירת שדה התעופה בהרצליה, הגיבו אף הם על ההחלטה ואמרו כי "מאחר ועמדת המדינה והיועץ המשפטי לממשלה היא בעד פינוי השדה, אנחנו מצפים שהרשויות יעמדו בלוחות זמנים והכיוונים הברורים והמוגדרים שקבע היום בית המשפט העליון. לוחות זמנים שבסופם יפונה שדה התעופה בהרצליה ויפסיק להיות למטרד מסוכן עבור תושבי האזור. מאחר ובית המשפט אישר רק 3 חודשי פעילות לבתי הספר לטיסה המהווים כ- 90% מפעילות השדה, אנחנו בטוחים שניתן גם למצוא פתרון הולם לשאר הפעילויות בפרק הזמן שנקבע".