
יותר חיילים פנו לקבלת סיוע נפשי ב"צוק איתן"
נתונים שפורסמו על ידי עמותת ער"ן מלמדים שכ-3,000 חיילים פנו בשנה האחרונה לקו הסיוע המיוחד, רבים מהם במהלך הלחימה ברצועת עזה. ביום הזיכרון חלה עלייה בפניות חיילים ובני משפחותיהם
בשנה האחרונה פנו יותר מ-3,000 חיילים ובני משפחותיהם לקבלת סיוע נפשי, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ב') על ידי עמותת ער"ן. באחוז קטן מהמקרים, הופעל נוהל חירום מציל חיים בעקבות הפנייה.כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
לפי הנתונים, שהתפרסמו לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, 580 מתוך כלל השיחות התקבלו במהלך מבצע "צוק איתן". 3% אחוז מהפניות לקו הסיוע המיוחד הוגדרו כ"שיחות סיכון", שכללו מחשבות אובדניות או איומים מידיים.

יותר מ-3,000 פניות בשנה. אילוסטרציה
הדמיה: רענן כהן
הקו המיוחד לחיילים הוקם על ידי ער"ן בשיתוף עם קצין רפואה ראשי בצה"ל ומשרד הביטחון בשנת 2006. הרעיון מאחורי היוזמה היה להציע לחיילים הנמצאים במצוקה נפשית ערוץ פניה אנונימי ודיסקרטי בנוסף למענה שניתן להם בצה"ל.
מנכ"ל ער"ן, דוד קורן, אמר כי ביים הסמוכים ליום הזיכרון נרשמת עלייה במספר הפונים לצורך קבלת סיוע נפשי. "השיחות מתקבלות בעיקר ממשפחות שכולות וגם מאנשים המתמודדים עם שכול ממקורות אחרים, אשר יום הזיכרון מהווה עבורם מטען נוסף של כאב ומצוקה, ומעלה את הצורך בסיוע רגשי", אמר.
המנהלת המקצועית הארצית בער"ן, ד"ר שירי דניאלס, סבורה כי פרסום נתוני הפניות לקו החם וחשיפת דבר קיומו עשויים להציל חיים. לדבריה, "קיימת חשיבות לפרסום גורמי סיכון והיקף המצוקה הרגשית ועוצמתה בחברה הישראלית. יש במידע ערך מניעתי העשוי להציל חיים, כאשר ניתנות במקביל גם הנחיות להתמודדות ומפורטים גם גורמי סיוע בקהילה. חשוב להדגיש כי בעזרת הקשבה, הרחבת מעגלי התמיכה וסיוע מקצועי ניתן לטפל בהצלחה גם במצוקה נפשית חריפה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg