חדש: חברת לובי תקדם אינטרסים ציבוריים בכנסת

מיזם חדש בהשתתפות אנשי תקשורת ועיתונאים יפעיל בכנסת חברה שתפעל למען האינטרסים של הציבור הרחב. המקימים: "מה ששבר את גב הגמל זה המעבר של העיתונאי נדב פרי לדלק של תשובה"

עידן דוייב | 23/6/2015 23:19
תגיות: חברת לובינג,יאיא פינק
על רקע השימוש המוגבר בלוביסטים לקידום אינטרסים כלכליים של חברות גדולות בכנסת, החליטה קבוצה של צעירים וצעירות להקים חברת לובי שתפעל בכנסת למען האינטרסים של הציבור הרחב. המיזם, שמכונה "לובי 99" ויתמקד בנושאים כלכליים-חברתיים בלבד, עלה היום (ג') לאוויר באתר האינטרנט "הד סטארט" במטרה לגייס כספים מהציבור למימון הפרוייקט. הכסף שייאסף מהציבור במשך החודש הקרוב אמור לשמש להעסקת הלוביסט הראשון ולבניית התשתית הארגונית של המיזם.

עוד כותרות ב-nrg:
- בת 3 ניסתה לקרצף את עורה: "שחור מכוער"
השיחה הראשונה מהאסון באולם: "יש פה 10 שלא זזים"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

הפרוייקט הוא פרי רעיון של קבוצת חברים המכירים את תהליך קבלת ההחלטות מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית. לטענתם, בקבוצה המייסדת אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית והמשותף להם הוא "הרצון לשנות את מאזן הכוחות בכלכלה ובפוליטיקה, כך שנבחרי הציבור לא יעבדו רק עבור מספר משפחות מצומצם". בפרוייקט לוקחים חלק בין היתר פרופסור ירון זליכה והעיתונאים: גיא רולניק, אורלי וילנאי, עמית סגל, עמרי נחמיאס ותומר אביטל.
 
יפעלו למען האינטרסים הכלכליים והחברתיים של הציבור. לובי 99

לטענת המקימים "הטייקונים שוכרים את חברות הלובי הגדולות, את פקידי המדינה ואפילו עיתונאים מובילים, כך שהם מנצחים אותנו כמעט בכל קרב. הלוביסטים הם אנשים שהמקצוע שלהם הוא להפעיל לחץ על פוליטיקאים והם יודעים בדיוק באילו חוטים למשוך ואיזה מנופים להפעיל. לצערנו זה עובד".

בין המקימים נמצא יאיר (יא-יא) פינק, לשעבר ראש הלשכה של ח"כ שלי יחימוביץ' ומנהל השטח של הבנק הקואופרטיבי "אופק". בשיחה עם nrg הסביר פינק ש"הרעיון להקמת הפרויקט נולד בעקבות העובדה שנשבר לנו ממעבר גדול מאוד בשנים האחרונות של אנשים שפעלו בתחום הציבורי לעבר הלוביסטים של הטייקונים הגדולים, כך שהציבור הרחב הפסיד כמעט בכל קרב כלכלי שיש".

צילום: רובי קסטרו
''הציבור הרחב הפסיד כמעט בכל קרב כלכלי שיש''. יאיא פינק צילום: רובי קסטרו

nrg ניוזלטר דיוור יומי

פינק גם ציין את נקודת המפנה שלאחריה הוחלט לפתח את המיזם: "מה ששבר את גב הגמל זה הסיפור עם הגז והמעבר של העיתונאי נדב פרי לדלק של תשובה. בעקבות זה החלטנו לשכור לוביסטים לטובת הציבור וככה נשחק על המגרש שהם משחקים בו".

מקימי המיזם ציינו כי מי שיחליט על המאבקים הציבוריים שיובילו הלוביסטים החברה יהיה הציבור הרחב, ובתוכו המייסדים והתומכים. עוד הוסיפו כי הציבור יקבל דיווח שוטף מהלוביסט. הוא יפרט מה עשה ועם מי נפגש, אילו דיונים יזם בכנסת ועוד. אחרי שלושה-ארבעה חודשים, בתום תקופת הפיילוט, הם מתחייבים לפרסם דו"ח ביניים ויחליטו האם לקדם ולהגדיל את המיזם, או שמא לפנות לכיוונים אחרים.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...