מיזם חדש של "וויז": לוח טרמפים בתשלום

החברה הישראלית שבבעלות גוגל מריצה בתל-אביב רבתי גרסת ביתא של תוכנה הבודקת את נתיבי הנסיעה של הנהגים, ומתאימה להם נוסעים שישתתפו בעלות הדלק והבלאי של הרכב

רויטרס | 6/7/2015 11:24
תגיות: וויז,מיזם חדש,טרמפים
חברת המיפוי ברשת "וויז", שבבעלות גוגל, משגרת תוכנית פיילוט של טרמפים בישראל, שבמסגרתה ישלמו משתמשי היישומון לנהגים אחרים סכום קטן תמורת נסיעה מהעבודה ואליה.

עוד כותרות ב-nrg:
- עכו: ספקים נקברו בקצף כיבוי – שניים נעדרים
- שר האוצר היווני התפטר: "מרגיש לא רצוי בגוש האירו"
- דרוקר: "יואב יצחק שתה את דמו של ברכה"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
nrg ניוזלטר דיוור יומי

היישומון החדש, הקרוי Ridewith, ישתמש במערכת הניווט של "וויז" בשביל ללמוד את נתיבי הנסיעה שהנהגים נוהגים לנסוע בהם לעתים קרובות לעבודה, ולהתאים אותם עם אנשים אחרים שמחפשים טרמפ באותו כיוון.
 
לוגו
waze לוגו

"וויז" הישראלית משתמשת באותות לווייניים מהסמרטפונים של המשתמשים בשביל להציע מידע בזמן אמת על מצב התנועה, וגוגל רכשה את החברה תמורת מיליארד דולר לפני שנתיים.

"אנו מבצעים ניסוי בטא קטן ופרטי באזור תל-אביב רבתי בשביל עיקרון של לוח טרמפים, אבל אין עוד דבר מה שאנחנו רוצים להכריז עליו בזמן זה", נמסר מ"וויז" ל"רויטרס" לפני שהחברה מסתערת לשוק התחרותי של הטרמפים.
 
הנהגים יוגבלו לשתי נסיעות ביום ולא יוכלו להסתמך על המאפיין החדש בתור משכורת, כך גילה מקור המקורב לחברה, ובכך היא תופרד מעסקים כגון "אובר", שבאמצעותם הנהגים יכולים להשתכר למחייתם.

במקרה ש-Ridewith ייכנס לשוק העולמי, המגבלה הזו תוכל לסייע אותו להימנע מהמתקפות נגד "אובר" בכמה מדינות, שבהן מעוניינות הממשלות להגן על נהגי המוניות המקצועיים.

המקור סיפר כי "וויז" אמנם לא מצפה שבתחילה יהיו די נהגים בשביל לעמוד בדרישות, אבל ככל שיותר יצטרפו לשירותי היישומון הנוסעים יוכלו "להזמין" נסיעה לעבודה וממנה, כשהם תורמים את חלקם לעלות הדלק ולבלאי של הרכב.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...