שרונה ביטלה את הקנס: "תחושה של אחריות ציבורית"

הנהלת המתחם הודיעה על ביטול הקנס נגד מסעדת "הנרי'ס" שסירבה לפתוח בשבת, אך הזהירה כי "תפנה לרשויות המשפטיות הרלוונטיות". בשיחה עם nrg אמרו בעלי המסעדה כי במקרה של מאבק משפטי, ישקלו למכור את העסק. "אנחנו לא נגדם"

שירית אביטן כהן | 26/8/2015 16:37
תגיות: שרונה, הנריס, פתיחת עסקים בשבת,
הקנס הוסר- המאבק המשפטי החל? הנהלת מתחם שרונה בתל אביב הודיעה היום (ד') כי החליטה לבטל את הקנס שהוטל על בעלי סניף רשת הקרפים והגלידות "הנרי'ס" שסירבו לפתוח את העסק שלהם בשבת,  וזאת מתוך תחושה של "אחריות ציבורית". בהודעה מטעם הנהלת מתחם נמסר כי למרות ההחלטה, היא תפנה "לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה".

עוד כותרות ב-nrg:
משפחת עלאן מתכוונת לתבוע את ביה"ח ברזילי
"יודעים כמה כאב להירש על כל חייל שנפצע?"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

"בעלי רשת הנרי׳ס הפר התחייבות ברורה עליה חתם עם הנהלת שרונה מרקט, ומשכך הוטל עליו קנס כמקובל בהפרת הסכמים מסוג אלה. יובהר, כי הקנס אינו בגין אי עבודה בשבת אלא בגין הפרת ההסכם ותו לא. בשרונה מרקט ישנם עסקים כשרים שאינם עובדים בשבת כחלק מההסכם עימם", נמסר.
 
ההודעה על הקנס להנריס
צילום: אריק סולטן
סניף הנריס בשרונה מרקט צילום: אריק סולטן
צילום מסך מתוך פייסבוק
הפוסט שעורר את הסערה צילום מסך מתוך פייסבוק

יפעת לייפרמן, המנהלת את סניף "הנרי'ס" ביחד עם בעלה, עופר, אמרה כי לא קיבלה הודעה רשמית על ביטול הקנס מהנהלת מתחם "שרונה", אולם הוסיפה כי הפרסום "משמח".
nrg ניוזלטר דיוור יומי

"אנחנו לא במאבק איתם. המתחם מקסים ובעלי העסקים מקסימים", אמרה יפעת, שסיפרה כי בני הזוג שוקלים לסגור את העסק במקרה שהנהלת המתחם תפתח נגדם במאבק משפטי. "אנחנו לא אנשים של כוח. אני מורה במקצועי ואני נמצאת בחופשה ללא תשלום. החלטתי לחזור להוראה ולהשאיר את הניהול לבעלי", אמרה.

בהתייחסה למניעים להחלטתם, סיפרה יפעת כי היא ובעלה הנמצאים בשנות הארבעים לחייהם, מעדיפים שהעסק יהיה כשר ויישאר סגור במהלך השבת, למרות אינם שומרי שבת. "אנחנו מאמינים אבל לא דתיים. אנחנו לא נהיה מוכנים בשום אופן לעבוד בשבת, או לקבל כסף על עבודה בשבת. אין בזה ברכה", אמרה.

בהודעה מטעם מתחם שרונה, נמסר כי מאחורי ההחלטה לפעול נגד סגירת "הנרי'ס" בשבת, עומד חזון, לפיו המתחם יהווה "מוקד בילוי והסעדה ייחודי, ששעריו פתוחים 7 ימים בשבוע לנוחות והנאת הציבור - על כל גווניו".

"כדי להבטיח זאת לעשרות אלפי המבקרים במתחם נקבעו במסגרת החוזים שנחתמו עם בעלי העסקים גם שעות הפתיחה וימי הפעילות. יצוין, כי מרקם העסקים במתחם נבחר בקפידה תוך יצירת איזון עדין בין עסקים כשרים שאינם פועלים בשבת ובין עסקים שפועלים בשבת. הנהלת רשת הנרי׳ס, אשר למיטב ידיעתנו מפעילה סניפים אחרים בשבת, התחייבה מראש ומרצונה החופשי לפתוח את שעריה בשבת גם בסניף אשר בשרונה מרקט. מכאן, שהתנהלותה מהווה הפרה יסודית של החוזה וניהול משא ומתן בחוסר תום לב".

הסערה החלה לאחר סטטוס ויראלי שהעלתה לקוחה בחנות 'הנריס' שבמתחם שרונה מרקט בתל אביב שגילה כי הנהלת המתחם, חברת 'גינדי', קונסת את בעל החנות, כיוון שהוא סוגר את חנותו בשבת. הרעש סביב הסיפור החל בעקבות סטטוס שפרסמה בחורה בשם מעיין כהן אדיב, בו היא מספרת שנתקלה בחנות הכשרה והחלה בשיחה עם בעליה, ממנה עלה כי כל שבוע הוא מקבל קנס על סך 3,000 ש"ח.

"אני לא מבינה גדולה בחוקים ותקנות אבל המעשה הזה הוא מעשה שפל", כתבה מעיין, "לא מוסרי וכואב לי באופן אישי שפרנסתו של אדם נלקחת ממנו ולא בצדק". העיתונאית סיוון רהב מאיר העלתה סטטוס משלה לפייסבוק לאחר שנחשפה לפרטים בו מביא בעלי 'הנריס', רמי בר לב את השתלשלות האירועים שהביאו למצב הנוכחי. 
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...