חוזרים

הכירו את מנהל בית הספר הצעיר ביותר בארץ

הוא עוד לא בן 30 ובשבוע הבא הוא יפתח את שנת הלימודים כמנהל בית ספר המונה כ-230 תלמידים בדרום הארץ. נהוראי אליקים: "כשהתלמידים יפגשו אותי הם יבינו שאני חלק מהם ויהיה קל יותר"

רעות וילף | 27/8/2015 18:22
תגיות: חוזרים לבית הספר
מי שיכנס ביום שלישי הקרוב לחדר המנהל בבית הספר הממ"ד "נחלים" שבמועצה האזורית מרחבים, עלול להתבלבל ולחשוב שעל הכיסא המרופד יושב מדריך צעיר שתפס לרגע את מקומו של המנהל הקבוע. אלא שלא מדובר בטעות: בית הספר הוותיק המונה כ-230 תלמידים, ינוהל החל משנת הלימודים הקרובה בידי המנהל הצעיר ביותר בארץ: נהוראי אליקים, רק בן 29. 

כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

אליקים, תושב נתיבות, נשוי ואב לתינוק בן שנה וחצי, שימש בארבע השנים האחרונות כמחנך כיתות ז'-ט' בישיבה התיכונית בקרית אתא, שם הוביל יחד עם מורה נוספת תכנית ראשונה מסוגה לשילוב אומנויות עם לימודי הקודש. לפני כן חינך את תלמידי כיתה ז' בבית הספר בכפר מימון. תוך כדי עבודתו כמחנך בכפר מימון, סיים את לימודיו האקדמיים. בנוסף, אליקים, בוגר ישיבת ההסדר בנתיבות, בעל תואר ראשון ממכללת הרצוג, ותואר שני במינהל חינוכי מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, לומד כיום ללימודי התואר השלישי.

"את השיעור הראשון שלי העברתי כתלמיד בכיתה ד'", נזכר אליקים. "המורה היתה צריכה לצאת לאיזשהו מקום, והיא פשוט שמה לי ביד את הספר ואת הגיר (אז עוד היו לוחות עם גירים), ואמרה: 'תמשיך את השיעור אתה'. זו היתה חוויה מכוננת שזכורה לי עד היום. גם בגיל 16 כשהדרכתי בתנועת נוער התחברתי לעניין החינוכי ומאז אני בעסק".
 
צילום: רוני משל
''התלמידים יבינו שאני חלק מהם''. נהוראי אליקים צילום: רוני משל

גילו הצעיר בא לידי ביטוי בגישה העתידנית אותה הוא מוביל בבית ספרו: "אני באופן אישי מאד מאמין בהקניה של כישורי המאה העשרים ואחת לתלמידים", אומר אליקים ומספר כי הפגישה הראשונה שקיים מיד לאחר שהתבשר כי ינהל בית ספר, היתה עם חברו הטוב, יוצא יחידת 8200, שמנהל כיום חברת סייבר מצליחה, זאת על מנת ללמוד ממנו יותר על התחום ולגבש איתו תכנית חינוכית בנושא. "כבר בשנה הקרובה נפתח בבית הספר שלנו מרכז פיתוח בתכנית סייבר לכיתות ז'-ח'".
nrg ניוזלטר דיוור יומי

את העובדה כי קשה למצוא מנהלים צעירים רבים במערכת החינוך תולה אליקים בכך ש"התהליך שצריך לעבור כדי להפוך למנהל בית ספר הוא ארוך. אתה יכול להציע את עצמך כמנהל, רק אחרי שהספקת לעבוד בחינוך במשך שש שנים, ועשית תואר שני במינהל חינוכי. אני באופן אישי סימנתי לעצמי את המטרה של ניהול בית ספר כיעד, וכדי לממש את המטרה הזו, כבר תוך כדי הצבא התחלתי ללמוד, וכבר תוך כדי הלימודים התחלתי לעבוד".

"הייתי קם בשעה חמש בבוקר, מסיים לכתוב את העבודה עבור התואר הראשון, יוצא בשמונה לעבודה בבית הספר, בארבע עולה על הרכב ונוסע לאוניברסיטת באר שבע ללימודי התואר השני ורק ככה הצלחתי להגשים את החלום", הוא מתאר. לדבריו, "יש תדמית לאנשים צעירים שהם מאוד טנטטיביים ומאד אסוציאטיביים, ומערכת החינוך תמיד היתה שמרנית, וכדי לתת את ההגה בידיים של איש צעיר- צריך לשנות את התפיסה".

הוא מספר כי בהיותו מנהל צעיר כל כך, הוא מביא פתיחות למגוון הרחב של אוכלוסיית בית הספר, כמו גם את החיבור לנוער. "בסופו של דבר, תלמידי ז'-ח' אלו בני נוער שאני תופס אותם יותר כחברים, ולא כילדים", הוא אומר. "אני מניח שכשהתלמידים יפגשו אותי הם יבינו שאני חלק מהם, וכך יהיה יותר קל ללמוד כשיש יחסי אמון".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...