
סקר: 80% מהילדים בטראומה מהסרטונים ברשת
על רקע התיעוד השיטתי של פיגועים ואירועים אלימים ברחבי הארץ, חושף סקר חדש כי 64% מהילדים שנחשפו לסרטונים חוששים לצאת מהבית: "ההורים חייבים להגביל את הגישה של הילדים לתכנים"
סקר שנערך לאחרונה בקרב הורים בארץ מעלה ממצאים מדאיגים אודות השפעות התיעוד הבלתי פוסק של המצב הבטחוני על הדור הצעיר: מהסקר שפורסם היום (יום ד') עולה כי ילדים שנחשפו לתמונות ולסרטונים שתיעדו שלל פיגועים ואירועים אלימים מהחודש האחרון ברשתות החברתיות, פיתחו תסמיני חרדה ממקומות ציבוריים.עוד כותרות ב-nrg:
- יוגב: "מאמין ששקד תדע לאזן את מערכת המשפט"
- 14 דברים שאנשים מצליחים עושים לפני ארוחת בוקר
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
הסקר, שפורסם על ידי חברת תום, מלמד כי 64% מהילדים שנחשפו לסרטוני הזוועה חוששים לצאת מהבית. על פי הודעת החברה, "הסקר מבהיר כי ילד הנחשף לתכנים באינטרנט ללא שום גורם מבוגר אחראי יהיה חשוף בצורה לא מבוקרת לתוכן הקשה ביותר". במסגרת הודעת החברה מובהר עוד כי בניגוד לכלי התקשורת, ברשתות החברתיות מפורסם תיעוד קשה ביותר, שאינו מצונזר או מטושטש.

''המצב הביטחוני כולל הדהוד דיגיטאלי של כל אירוע ביטחוני''. פיגוע דקירה בשער שכם
צילום מסך
"הסקר מחדד פעם נוספת את מה שאנו יודעים כבר שנים: להורים כיום אין שליטה אמיתית על תכנים שילדינו נחשפים אליהם", אמר יריב פאר, מנכ"ל חברת תום. "החשיפה הבלתי אמצעית שיש היום לילדים בגילאים 8-15 באמצעות האינטרנט הביאה לתוצאה כואבת. מצב זה לא היה קיים בעבר ומדובר כאן בבעיה חדשה שכל הורה חייב לטפל ולקחת עליה אחריות.
"כל הורה יכול וצריך ביושר לומר שהגלישה באינטרנט אינה חוויה בלתי מוגבלת וכי בגיל 18 יוכל להחליט במה הוא צופה ובמה לא. עד אז ובהסכמה עם הילדים, ההורים חייבים להגביל את הגישה של הילדים לתכנים למען בריאות נפשם וללא חשש לאבדן חופש הבחירה. המצב הביטחוני היום כולל הדהוד דיגיטאלי של כל אירוע ביטחוני. את ההד הזה אפשר וצריך להחליש למען ביטחון ילדינו".
הסקר הנוכחי בחן באמצעות מספר שאלות מצומצם את המודעות של ההורים למצבם הנפשי והרגלי צריכת המידע של הילדים בתקופת הפיגועים בשבועות האחרונים. בין היתר נשאלו ההורים על רמת החשיפה של ילדיהם למצב הבטחוני, על אמצעי התקשורת דרכם נחשפו הילדים למצב - וכן עד כמה הביעו ילדיהם חשש או דאגה מהמצב הבטחוני.
בתשובה לשאלת אמצעי התקשורת דרכם צורכים הילדים חדשות, השיבו לא פחות מ-68% מההורים שילדיהם נחשפו למצב הבטחוני באמצעות מדיה אינטרנטית (וואטסאפ, רשתות חברתיות, אתרי חדשות באינטרנט וכו'), כי הילדים חשופים במידה רבה למצב הבטחוני. לעומתם, נחשפו באותה מידה רק 46% מהילדים שצרכו חדשות באמצעות מדיה מסורתית (בי"ס, שיחות עם חברים ומשפחה, טלוויזיה ורדיו).
כשנשאלו עד כמה הושפעו הילדים מהמצב, השיבו 94% מההורים כי ילדיהם הביעו חשש או דאגה בעקבות המצב הביטחוני. כ-70% מההורים טענו כי החשיפה השפיעה על ילדיהם, וכ-50% אף ציינו שניכר חשש רב בקרב ילדיהם לצאת מהבית.
בנוסף עלה כי הילדים שנחשפו למצב הביטחוני באמצעות מדיה אינטרנטית הביעו הרבה יותר חשש או דאגה, בהשוואה לנחשפים באמצעות מדיה מסורתית (78% אל מול 68%). עוד התברר כי הילדים שנחשפו למצב הביטחוני דרך סרטונים - הושפעו הרבה יותר (80% אל מול 60%).
ההורים נשאלו גם על אופן התמודדותם עם חשיפת הילדים למצב הבטחוני. בהקשר זה טענו לא פחות מ-92% מההורים כי הם סבורים שחסימת סרטונים תפחית את החרדות שילדיהם חשים מהמצב הביטחוני. בנוסף, סיפרו 60% מההורים כי הם מגבילים או אוסרים על הצפייה במהדורת החדשות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg