קו הרכבת שהושבת לכמה שעות חזר לפעול כסדרו
אחר הצהריים פתחו העובדים בשביתה בקו הוד השרון-באר שבע, הקו הארוך ביותר, במחאה על צעדים מתוכננים של ההנהלה. נוסעים הורדו לפני שהגיעו לתחנה. בערב הגיעו ההנהלה וההסתדרות להסכמה
אחרי כמה שעות של שביתה בקו הוד השרון-באר שבע, רכבת ישראל וההסתדרות הגיעו להסכמות, ותנועת הרכבות שבה הערב (יום א') לסדרה.עוד כותרות ב-nrg:
- במקביל לפיגוע בפריז: נמנעה מתקפת ענק באיסטנבול
- ההיסטוריה לפי עריקאת: "ערפאת הכיר בישראל"
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
אחר הצהריים החליטו עובדי הרכבת להשבית את הקו במחאה על צעדים מטעם ההנהלה. מדובר בקו הארוך ביותר של הרכבת, שלאחרונה ביקשה ההנהלה משר התחבורה ישראל כץ לתגבר אותו.
בדיון שנערך בנושא בבית הדין לעבודה בתל אביב קבעה נשיאת בית הדין, אפרת לקסר, כי בקשת הנהלת הרכבת לצו מניעה נדחית עד אחרי הפגישה בין הצדדים - זו נערכה הערב אצל יו"ר ההסתדרות, אבי נינסקורן, ולאחריה עדכנו הצדדים את בית הדין על תוצאותיה.

שוב שביתה ברכבת. אילוסטרציה
צילום: יהודה פרץ
לאחר שהתברר הערב כי נוסעים הורדו מהרכבות לפני שהגיעו ליעדיהם נמסר מוועד הרכבת כי הוא "חוזר ומדגיש שהנחייתו לעובדים הייתה לא להוריד נוסעים מהרכבת בטרם הגיעה ליעדה. הנהלת הרכבת היא שסירבה לפנות מערכים, יצרה עומס ברציפים ולכן הביאה לכך שנוסעים ירדו לפני הזמן".
הנהלת הרכבת מסרה כי "ועד העובדים ממרה את החלטת כבוד נשיאת בית הדין לעבודה ומשבית את הרכבת לאחר שנה וחצי של דיאלוג בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים בסוגית המעבר למוסך החדש בבאר-שבע, ולאחר שכבוד נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת לקסר, הכריעה לפני מספר ימים כי ההנהלה רשאית לנייד עובדים אליו".
"ועד העובדים החליט לנקוט במהלך בריוני ולהשבית את הרכבת ולפגוע באופן מובהק בציבור הנוסעים. הנהלת הרכבת תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בנוסעים, ובכלל זה פנייה דחופה לצו מניעה כנגד צעדי העובדים. הנהלת רכבת ישראל מצרה על המהלך, ומקווה כי הועד ינהג בשום שכל, באחריות ובהגינות כלפי נוסעי הרכבת".
44 רכבות תוכננו לפעול בין הוד השרון ובאר שבע, בשני הכיוונים, החל מהשעה 15:00 ועד לסוף היום. ההערכה היא שבסך הכול, נפגעו מהשביתה כ-30 אלף נוסעים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg