ברכבת הקלה רצו שינוי תדמית, הגולשים תקפו
חברת סיטיפס ביקשה מהגולשים לפרגן לרכבת הקלה, אך זכתה לתגובה ההפוכה. מאות ירושלמים תקפו: "הרסתם לנו את החיים". סיטיפס: "נמשיך להשתפר כל העת"
מאז הקמתה, סובלת הרכבת הקלה בירושלים מדימוי שלילי בקרב רבים מתושבי ירושלים. בתחילת דרכה הועלו טענות רבות בנוגע למדיניות האכיפה הנוקשה של הפקחים, אליהן הצטרפו בהמשך תלונות הנוגעות לתוואי הנסיעה שלה, לעיכוב בפתיחת קווים נוספים ובנוגע לצפיפות בקרונות.עוד כותרות ב-nrg:
- מגבירים כוננות: שוטרים בריטים "יירו כדי להרוג"
- סוכלה הברחת חומר כימי לרצועה שהוסווה כשמן סויה
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
לפני כשבועיים פתחה חברת "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, עמוד פייסבוק רשמי, וזאת במסגרת הניסיון לשפר את תדמיתה של הרכבת. אלא שהניסיון ההסברתי הזה נתקל השבוע בכוחה של הרשת החברתית, לאחר שאחד הפוסטים שהועלו לעמוד עורר את זעמם של הגולשים.
הפוסט והסערה:
חבר׳ה, בעקבות הפוסט הויראלי של הבוקר החלטנו לשלוח את מנהלי דף הפייסבוק שלנו ליממה רצופה על הרכבת ;-)וברצינות – תודה לכ...
Posted by סיטיפס - הרכבת הקלה בירושלים on שבת 14 נובמבר 2015
הפוסט שפורסם אתמול (א') כלל שורה אחת בלבד: "השלימו את המשפט: אני הכי אוהב/ת לנסוע ברכבת הקלה כי...?". מפעילי הדף לא ציפו למבול התגובות של הגולשים שניצלו את הבמה כדי להביע את תסכולם.
"כי התנהגותם המחפירה של הפקחים היא מופתית וראויה לכל שבח והלל", כתב אחד הגולשים. "ת'אמת שזה ממש לא כיף לנסוע ברכבת זה מחרפן ובמיוחד הפקחים האלה בקיצור רק הרסתם לנו ולכל תושבי ירושלים ת'חיים אז אין לכם שום זכות להגיד לנו לפרגן לכם", כתב גולש נוסף.

התגובות התייחסו גם לגל הטרור הנוכחי, ולמקרים הרבים בהם יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה, שעוברת גם בשכונות במזרח ירושלים.
"כי כל יום אתה יכול לקבל אבן בראש בבית חנינה", "כי אין כמו מטח אבנים טוב כדי להתחיל יום נפלא!!!", כתבו הגולשים. למרות הביקורת הנוגעת להיבט הביטחוני של הנסיעה ברכבת, יצוין כי אבטחת הרכבת הקלה נמצאת באחריותה של עיריית ירושלים ולא של חברת "סיטיפס".
הגולשים פרסמו מאות תגובות לפוסט, וביניהן, טענות רבות הנוגעות לצפיפות בקרונות, לתדירות הקווים, ולהתנהלות הפקחים. הנה כמה מהן: "כי לחכות רבע שעה לרכבת בקור ובלי מחסה מהגשם או מהשמש זה כיף! כי להידחק עם עוד מאות נוסעים בקרון ולהרגיש אותם צמוד זה אדיר! כי כיף לשבת ברכבת ולחכות שהיא תזוז בכל פעם שיש תקלה באיזשהו מקום על הפסים. והכי אני נהנית לתת בכל נסיעה לפקח את הרב קו לבדיקה ולפחד שאולי המכונה לא עבדה ולמרות שיש לי חופשי חודשי אקבל דו"ח".
"מסריח ודחוס שם... למות", החריפו גולשים נוספים את הטון, ואחר אף השווה בין הרכבת הקלה לשואה: "כי בשעות העומס זה הכי קרוב לרכבת שסבתא שלי נסעה באושוויץ".
בעקבות התגובות הפוסט נערך מחדש, וכעת לא ניתן לצפות בו אלא על ידי לחיצה על כפתור Edited. בניסוח הנוכחי, ניסו מנהלי עמוד הפייסבוק של "סיטיפס" להסביר את הכוונה בפוסט המקורי, וכן להתייחס בהומור לתגובות שקיבלו.
"חבר׳ה, בעקבות הפוסט הוויראלי של הבוקר החלטנו לשלוח את מנהלי דף הפייסבוק שלנו ליממה רצופה על הרכבת. וברצינות – תודה לכם. רצינו לקבל מושג על הנושאים המרכזיים המטרידים אתכם, הנוסעים. במקום לשאול 'מה מטריד אתכם' החלטנו לעשות זאת בדרך קצת יותר יצירתית ואכן שיתפתם פעולה...", נכתב.
"קראנו כל אחת מהתגובות שלכם, ולוקחים הכל לתשומת לבנו. אף תגובה (רצינית או משעשעת) לא מיותרת בעינינו. את התגובות הגזעניות והפוגעניות כלפי נוסעים אחרים כמובן שמחקנו ונמשיך למחוק, משום שהן מנוגדות לתקנון השימוש שלנו".
הגולשים זיהו את העריכה של הפוסט, והגיבו גם אליה. "רגע, תנו לי להבין.אז אחרי שקצרתם לייקים ותגובות ציניים וציניות על הפוסט *הזה*, פשוט ערכתם אותו למשהו אחר לחלוטין והוצאתם את כל אלו מהקשרם?
"זה כמובן לא מאפשר להבין למה ביקורות מגיבות. אז עכשיו אנחנו אמורים להבין שזו בעצם הייתה כוונה-מראש ליצור פוסט וויראלי כי אתם *רוצים* לקבל את הביקורות הללו? אמין בערך כמו זמני ההמתנה ברציף", כתב אחד הגולשים.
מחברת סיטיפס נמסר בתגובה כי ״ברכבת הקלה נוסעים מידי יום כ-140,000 נוסעים. פתחנו את דף הפייסבוק במטרה ליצור ערוץ נוסף ליצירת קשר עם ציבור הנוסעים על מנת להמשיך ולשפר את השירות עבורם".
"הרכבת הקלה עושה טוב לירושלים הן בהיבטי תחבורה והן בהיבטי איכות סביבה, תיירות ועוד. בעזרת הציבור, שביניהם המגיבים בדף הפייסבוק, נמשיך להשתפר כל העת לטובת שירות טוב יותר לתושבי ירושלים והמבקרים בעיר״, מסרו עוד מסיטיפס.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg