הישרדות

12% יותר הרוגים: דרישה לחלוקת תקציב חדשה

כיצד יתכן שישנה עלייה במספר ההרוגים בדרכים שנה שלישית ברציפות, על אף השקעה של 17 מיליארד ש"ח בתשתיות? ח"כ חמד עמאר עם הצעה בנושא היעדר תוכנית למלחמה בתאונות הדרכים

nrg חדשות | 3/2/2016 16:37
חבר הכנסת חמד עמאר (ישראל ביתנו) העלה הצעה לסדר היום במליאת הכנסת בנושא היעדר של תכנית אופרטיבית למלחמה בתאונות הדרכים וזאת לנוכח סיכומה העגום של שנת 2015 שהסתיימה עם 354 הרוגים מתאונות דרכים,  עלייה של 12% ביחס לשנה הקודמת.

עוד כותרות ב-nrg:
• האח הגדול: המצית שהדליק את שי חי
• השאלון שהביך את כוכבי "ארץ נהדרת"
• השורדת האולטימטיבית עזבה את האי
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

בפתח דבריו מציין חבר הכנסת עמאר כי מדינת ישראל משקיעה כ-17 מיליארד ש"ח בתשתיות ועל אף זאת עדיין שנת 2015 הסתיימה עם עליה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, זו השנה השלישית.
צילום: כב''ה נגב
עליה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, זו השנה השלישית צילום: כב''ה נגב
בהמשך, פנה חבר הכנסת עמאר לשר התחבורה בנושא הרשות הלאומית לבטיחות הדרכים אשר לגישתו, היא הגורם שצריך להיות האחראי, המקשר והמתאם את כל נושא הבטיחות בדרכים "אני שומע וקורא בעיתונים שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אין לה דירקטוריון בעצם מ-15 חברי דירקטוריון הנהלה שצריכים להיות, יש חמישה  היום. וכבוד השר, אמרת לפני בערך חודש שאתה מוסיף עוד חברי הנהלה". לנוכח מציאות זו, מסביר עמר, הרשות לא יכולה לקבל החלטות ואינה יכולה לנצל את התקציב שלרשותה כיוון שאין מי שיאשר אותו על פי חוק.בנוסף מפנה חבר הכנסת עמאר את השר וחברי הכנסת לגורמים המרכזיים לתאונות דרכים, מוקדי סיכון: "במקום להשקיע 200 מיליון שקל במוקדי סיכון בשנה, נשקיע 600 מיליון שקל במוקדי סיכון – נפתור את הבעיה של מוקדי סיכון". קיצוץ באמצעי האכיפה - "צריך להתמקד בהרתעה, בכוח-אדם שיפקח בכבישים – אך מדוע אנחנו עושים קיצוץ של יותר מ-40% בשוטרי תנועה במדינת ישראל: במקום 650-640 שוטרים שהיו, היום יש 360 שוטרים".

מתוך דו"ח עמותת אור ירוק עולה כי החלטת הממשלה להקציב 400 מליון ש"ח בשנה במוקדי הסיכון בעוד בפועל התקציב עומד על 200 מליון ש"ח.

• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשכל המדינות המתקדמות ממשיכות להוריד את מספר הרוגים בכבישים בישראל קורה דבר הפוך. האחריות היא של משרד התחבורה ולכן חייבים לחזק את הגוף שאחראי על הבטיחות בדרכים – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולמנות לו מועצה שתפסיק את הקיפאון ותפעל לטובת הבטיחות בדרכים. אסור למדינת ישראל לעבור לסדר היום כשעוד ועוד בני אדם נהרגים בכבישים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך