
30% מתאונות הדרכים נגרמות בשל הסחת דעת
עדיין לא הומצאה הטכנולוגיה שתחליף חינוך ואכיפה, כך קבע האיחוד האירופאי לאור הממצאים הקשים. ומה בנוגע לישראל?
במחקר מקיף שפרסם האיחוד האירופאי אודות גורמי הסחות הדעת בנהיגה נמצא כי קרוב ל-30% מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהסחת דעת חיצונית. המחקר בוחן את מגוון האפשרויות המוצעות כיום לצמצום היסחי הדעת בנהיגה, אך מגיע למסקנה שטרם הומצאה הטכנולוגיה שתמנע זאת ב-100%. במקביל אף מצא כי לעיתים טכנולוגיות המניעה משיגות תוצאות הפוכות – מחייבות את הנהג התעסקות מסוכנת תוך כדי נהיגה.עוד כותרות ב-nrg:
• פאר טסי מפציץ בסינגל חדש
• "משה איבגי ידוע כאחד שאוהב מגע"
• השורדת האולטימטיבית עזבה את האי
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין ביצוע פעולות משניות במהלך הנהיגה להעלאת הסיכון למעורבות בתאונת דרכים כתוצאה מפגיעה בריכוז ובקשב הנהג.

היסח דעת בנהיגה
צילום: אור ירוק
• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל
המרכיב שישלים נוסחה שתילחם בהתעסקות המסוכנת בזמן נהיגה – הוא אכיפה. אכיפה שנעשית בצורה תכופה ופרוסה על הכבישים כרשת צפופה, תרתיע את הנהגים מלעסוק בדברים נוספים המסיחים את הדעת.
עוד שוטרים ועוד ניידות יכולים למנוע תאונות. אכיפה והסברה, כפי שעולה ממחקר זה, הם חלק הכרחי ובלתי נפרד במאבק בתאונות הדרכים שעל רבות מהן אחראי הטלפון הנייד והסחות דעת אחרות.
עמותת אור ירוק: "בעולם כבר הבינו כי ניתן לצמצם את תאונות הדרכים באמצעות הגברת האכיפה ובייחוד ההרתעה. למשטרת ישראל חסרות מאות ניידות וחסרים מאות שוטרים כדי שיגבירו את ההרתעה וימנעו מנהגים לעשות שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה וחסכן את החיים של כולנו בכביש. משרד התחבורה חייב לחזק את משטרת התנועה ולהחזיר את התקציב שקוצץ. זה יצמצם את מספר ההרוגים בכבישים וגם ישתלם כלכלית".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg