ב"ש: רכב פגע ברוכבי אופניים חשמליים בני 16
שעות אחרי שנקבעו תקנות חדשות בכנסת בנושא רכיבת בני נוער על אופניים וקורקינט חשמליים, שני נערים נפצעו קשה ובינוני מפגיעת רכב בעודם רכבו על אופנייהם החשמליים בכביש
זמן קצר אחרי שהכנסת אישרה היום (ד') תקנות מחמירות יותר בנושא רכיבת בני נוער על קורקינט ואופניים חשמליים בהן העלת גיל הנסיעה ל-16, רכב פגע בשני נערים בני 16 בצומת האוניברסיטה בבאר שבע, שרכבו על אופניים חשמליים. מצב אחד הנערים קשה והשני בינוני. חקירה נפתחה בנושא.עוד כותרות ב-nrg:
"המתלוננת נגד תא"ל בוכריס רצינית ואמינה"
ליברמן בשער שכם: להכריז על מצב חירום בירושלים
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
לאחר התאונה פונו הנערים לחדר הטראומה בסורוקה. הנער שפצוע קשה מורדם ומונשם כאשר הוא סובל מחבלת ראש וגפיים. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הפצוע השני מטופל במיון האורטופדי, וסובל מחבלות מפוזרות.

נערים על אופניים חשמליים
צילום אילוסטרציה: אור ירוק
בין התקנות שאושרו היום נקבע כי הגיל המותר לרכיבה על אופנים חשמליים יעלה מ-14 כיום ל-16, בהתאם לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל. העלאת גיל הרכיבה תיכנס לתוקף בעוד קצת למעלה מחודש – 30 יום לאחר פרסומם ברשומות. יתר סעיפי התקנות, הכוללים שינוי בתקנים, יכנסו לתוקף בעוד כ-4 חודשים.
בסקר שנערך ביולי-ספטמבר 2013 במסגרת שנת התכנון של התוכנית הלאומית נמצא כי כ-29% בלבד מקרב ההורים לילדים בגילאי 5-14 הצהירו כי הורים שהם מכירים נוהגים ללוות את הילד בעת שהוא רוכב על אופניו בשכונה. בנוסף, שיעור של כ-41% בלבד הצהירו כי מכריהם נוהגים להזכיר לילדם להשתמש בקסדה לפני כל רכיבה.
ב- 2010 נערך סקר שימוש בקסדות ע"י הרשות הלאומית אשר מצא כי בקרב ילדים בגילאי 5-17 שימוש בקסדות נע בין: 14-17% בשכונות מגורים, 10-14% במרכזי ערים ו- 15-28% בפארקים ומתחמים סגורים.
בסקרי תצפיות שנערכו ע"י ארגון 'בטרם' ברחובות ושכונות ב- 4 ערים באביב 2009 נמצא כי רמת השימוש בקסדות של ילדים ובני נוער נע בין 3-20%.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg