חדש בער"ן: עזרה נפשית דרך הודעות בנייד
העמותה השיקה שירות חדש למתן תמיכה רגשית במסרונים לצעירים שנמצאים במצוקה. הפונים יוכלו ליצור קשר עם מתנדבי ער"ן שעוברים הכשרה מיוחדת: "השיטה תביא להקטנת התנהגויות מסוכנות"
עזרה ב-SMS: שנים רבות מדברים על יציאה מחדר הטיפולים המסורתי, ומעבר לשיטות טיפול שמתאימות לעולם המודרני והדיגיטלי. עמותת ער"ן החליטה להרים את הכפפה, והודיעה היום (ג') על השקת שירות למתן תמיכה רגשית במסרונים לצעירים שסובלים מבעיות נפשיות. בשלב הראשון יפעל פיילוט של המיזם, בין השעות שתיים לארבע אחר הצהריים מדי יום.
אשה צעירה מדברת בטלפון סלולרי
סינת'יה צ'ן, רשיון cc-by-sa
עוד כותרות ב-nrg:
- מקורבי שלום: נסחט על ידי קוראת בקלפים
- איזנקוט במתקפה על גלי צה"ל: "לא דמוקרטי"
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
המתנדבים בעמותה הוכשרו כדי לספק את השירות באמצעות מענה מידי למסרונים. הפונים יוכלו ליצור קשר בכל עת, לקבל מענה מידי המותאם לצרכיהם ולנהל דיאלוג כתוב באמצעות שליחת מסרון מהמכשיר שברשותם בתנאי אנונימיות מלאים.
השירות החדש יתמקד בשני תחומים מרכזיים - ייעוץ ומתן תמיכה רגשית. בני הנוער יזכו למענה מהיר ומרגיע, ויעודד להנעה לחשיבה על דרכי התמודדות מושכלים עם קשיים, ויקבלו מידע והפנייה לגורמי הטיפול המוסמכים בקהילה.
כמו כן, מתנדבי העמותה יעניקו תמיכה רגשית לפונים, ובעת הצורך ינתבו את הפנייה להמשך טיפול של מערכת החינוך, הרווחה, והשירותים הקהילתיים. תכנית המסרונים תשמש כמעגל סיוע משלים לשירותים המקצועיים הקיימים, במגוון המצוקות של ילדים ונוער במצוקה, בצורה אנונימית בטלפון.
בעמותת ער"ן זיהו מספר יתרונות בהגשת תמיכה רגשית באמצעות המסרונים, בין היתר בנגישות ובזמינות המלאה למבקשי הסיוע בכל שעות היממה. בנוסף, באמצעות שימוש בתקשורת שאינה בין-אישית ישירה, שמפחיתה את החששות שעולים במפגש עם אנשי מקצוע, הגבירה את נכונותם של בני נוער להתייעץ ולפנות לסיוע.
בער"ן מסבירים כי הניסיון באירופה וברחבי העולם מלמד כי סיוע מידי וזמין, באמצעות SMS, הביא להקטנת התנהגויות מסכנות ולמניעת אובדנות. כמו כן הדגישו בער"ן כי הפניה ב-SMS מתאימה מאוד לנוער בסיכון.
לדברי ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית בעמותת ער"ן: "סיוע רגשי, המתקיים על ידי העברת מסרונים באמצעות מכשירים סלולאריים, עשוי להוות מקור סיוע אטרקטיבי לילדים ולמתבגרים. הסיבה לכך קשורה לתכונות המייחדות מדיום זה, בעיקר המידיות, הנגישות והנוכחות בכל מקום ובכל זמן. יתרה מזאת, שימוש בשפה כתובה מקדם פתיחות וחשיפה אישית".
עוד מוסיפה דניאלס כי "אנו למדים כי שימוש באמצעי תקשורת זה לא רק מעלה את נכונותם של בני הנוער לפנות לקבלת סיוע, אלא גם מביא להקטנת התנהגויות מסכנות חיים. למעשה, שירות זה מהווה מרחב חדש, זמין ומאפשר, בו יוכלו בני נוער לנהל שיח ברוח הזמן, במדיום המוכר להם באופן נוח, דיסקרטי ובלתי מאיים".
ער"ן היא לא הראשונה שעלתה על הרעיון המהפכני. בשנת 2015 הודיעה עיריית ניו יורק על שירות תמיכה דומה בעשרה בתי ספר תיכוניים במדינה. גם חברת Crisis Text Line העניקה בשנת 2013 שירות תמיכה נפשית חינמי דרך הודעות טקסט, הפועל 24 שעות ביממה, ומיועד לילדים ולבני נוער בעזרת צוות של מתנדבים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg