Israel Defense

"מידע הוא המהירות החדשה"

הגנרל בדימוס, גארי נורת', מלוקהיד מרטין התייחס ליכולות מטוס הקרב החדש של חיל האוויר, ה-F-35, בכנס האוויר הבינ"ל ואמר כי "התוכנה מחליפה את האתגר של הטייס בהיתוך מידע. הטייס הופך להיות מנהל של שדה הקרב במקום לעסוק בהיתוך מידע"

עמי רוחקס דומבה | 03/04/2016 11:28
גארי נורת' (צילום: יובל חן)
גארי נורת' (צילום: יובל חן) IsraelDefense
"האפ 35 הוא תוספת עיקרית ליכולות השליטה והבקרה למדינות שירכשו אותו", אומר אלוף (מיל') גארי נורת' מלוקהיד מרטין. את הדברים אמר נורת' במהלך כנס האוויר הבינלאומי שאורגן על ידי ישראל דיפנס בשיתוף מכון פישר לחקר אסטרטגי אוויר וחלל.
 
"המטוס עדיין בניסויים מבצעיים בארה"ב. מעל 170 מטוסים בניסויים בשמונה בסיסים ועוד שני בסיסי ניסויים. פיתוח המטוס מתקדם כמצופה. יש לכם את ההתחייבות שלנו שהמטוסים יגיעו בדצמבר הקרוב. לוקהיד מרטין מלווה את חיל האוויר הישראלי מאז קום המדינה. האפ 35 ישתלב במתאר המבצעי של חיל האוויר בצורה שתעצב את שדה הקרב מחדש. השכונה שלכם היא שכונה קשה. והיא לא תהיה יותר קלה בעתיד. ובהקשר זה, כוח מביא רגיעה. שאתה חזק, אתה שולח מסר ברור לאויבים שלך. הכנסת מטוס דור 5 לחיל האוויר שלכם היא פעולה ששולחת מסר. 
 
"אחד האתגרים הוא טכנולוגיות מניעה אווירית. אלו טכנולוגיות שמפריעות לתמרון אווירי (כמו סוללות נ"מ). אם בוחנים את המטוסים הרוסיים המתקדמים ואת מערכות ההגנה האווירית של רוסיה, מדובר באתגר להחלת הריבונות שלכם באזור. זה משפיע אפילו על היכולת שלכם להתאמן מבלי שאחרים יסתכלו עליכם. 
 
"מידע הוא המהירות החדשה. זה היתרון הכי ברור של האפ 35. עם איומים ניידים, אויב נעלם וטרור במתאר אורבני, הזמן הוא הגורם המרכזי בהצלחה. היכולת להתך נתונים בזמן אמת. בדור 4 זה אתגר. בדור 5 זה מובנה בפלטפורמה. היא עושה זאת לבד בזמן אמת. 
 
"אנחנו צריכים נשק שיתאים לפלטפורמה הזו. כרגע בודקים מערכות נשק של דור 4 לדור 5. בוחנים גם מערכות חיצוניות של יצרנים אחרים. 
 
"המטוס תוכנן כחמקן עם חתימה נמוכה מאוד. המרינס מבצעים ניסויים במתאר של סיוע קרקעי וקרבות אוויר. יש 250 טייסים שעברו הכשרה על המטוס. ועוד מאות אנשי תחזוקה. בארבע שנים האחרונות יהיו עוד 17 בסיסים חדשים שיארחו את המטוס. למטוס יש קיבולת דלק פי 2.5 מאפ 16. 
 
"המטוס גמיש מאד ביכולות התקיפה שלו. 18000 פאונד של נשק. מעל 8 מיליוני שורות קוד. התוכנה מחליפה את האתגר של הטייס בהיתוך מידע. הטייס הופך להיות מנהל של שדה הקרב במקום לעסוק בהיתוך מידע. 
 
"המטוס משתף מידע עם מטוסים אחרים באותו הרשת. צריך לזכור כי בשונה ממטוסים אחרים כמו האפ 16 שבהם הטייס מנהל את הסנסורים, באפ 35 הטייס מנהל את שדה הקרב ולא את הסנסורים. אם אתה ללא נשק, המטוס משמש כמטוס משימה לניהול הקרב, גם בהיבט של FOF. יכולת חשובה מאד בשדה הקרב. יתרון נוסף הוא שאתה צריך פחות מטוסי דור 5 במתאר משימה מאשר מתאר דומה עם מטוסי דור 4".


לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

עוד ב''Israel Defense''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק