ראאד סלאח: "הכיבוש רוצה לבצע תכנית מסוכנת בפסח"

מלבה את האש לפני החג: בסרטון שפורסם מטעם התנועה האסלאמית, אשר הוצאה מהחוק, טוען ראש הפלג הצפוני כי בישראל מתכננים לבצע "פעולות מסוכנות" במהלך ימי חג הפסח "במטרה לשמור את מסגד אל אקצא לעצמם"

אסף גבור | 21/4/2016 11:19
ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית - שהוצאה מחוץ לחוק, ממשיך להסית ולטעון כי מסגד אל אקצא בסכנה. בסרטון שפורסם היום (ה') נראה סלאח כשהוא מלבה את האש ומאשים את ישראל בניסיונות השתלטות על הר הבית.

 
קטעים נוספים


"ישנן תכניות מאוד מסוכנות ומשוגעות, שהכיבוש הישראלי מתכוון לעשות במהלך ימי החג שקוראים לו חג הפסח העברי", האשים סלאח. "אנחנו רואים שהכיבוש מבצע מעצרים בירושלים ובתוך '48' במטרה לקחת את מסגד אל אקצא מאיתנו, במטרה לשמור את מסגד אל אקצא לעצמם".

עוד כותרות ב-nrg:
צעד אחר צעד: מדוע פרץ העימות בישיבת הקבינט?
בית הדין: עזרו לנו למצוא את סרבן הגט שנעלם
• כל התכנים הכי מעניינים -­בעמוד הפייסבוק שלנו

"אני אומר ומזהיר שבתכניות המשוגעות שלהם ישנן מטרות קיצוניות יותר מקיום תפילות במסגד אל אקצא, מהקרבת קורבן פסח במסגד אל אקצא ומלימוד התלמוד במסגד אל אקצא אני מזהיר שיש דברים חמורים מכך", אמר סלאח. "לכן אני אומר לכל העולם המוסלמי והעולם הערבי והעם הפלסטיני, מסגד אל אקצא בסכנה".

ביום שני האחרון דחה בית המשפט העליון את ערעורו של סלאח על הרשעתו בעבירות הסתה לאלימות וגזענות, אך קיצר את עונש המאסר שהוטל עליו בחודשיים. פסק הדין ניתן ברוב של שני שופטים מול שופט אחד, כשבדעת המיעוט החזיק השופט ג'ובראן שקבע כי יש לזכות את סלאח מעבירת ההסתה לאלימות.

השופט אליקים רובינשטיין קבע שיש להותיר את הרשעתו של סלאח על כנה, הן בנוגע לעבירת ההסתה לאלימות והן בנוגע לעבירת ההסתה לגזענות. בפסק הדין שכתב התייחס רובינשטיין להשוואה בין הדרשה שנשא סלאח לבין ההחלטה שלא להעמיד לדין את מחברי הספר "תורת המלך"  וקבע כי בניגוד לאמור בספר, "לא צריך להיות 'תלמיד חכם' כדי להבין למה כיוון סלאח" בדרשתו.

בהתייחסו לטענות שהעלה אביגדור פלדמן, עורך דינו של סלאח, בערעור, לפיהן סלאח לא ניסה להחיות את עלילת הדם הנוגעת לשימוש בדמו של ילד נוצרי בחג הפסח כתב השופט רובינשטיין: "הנושא דברים עזים באוזני קהל משולהב - ואין צורך בתחכום רב לשם כך- שלפיהם לשים היהודים בצק בדם ילדים, מה זו אם לא הסתה לגזענות?".
 
צילום: מישל דוט קום
ארכיון: ראאד סלאח צילום: מישל דוט קום

רובינשטיין גם דחה את טענתו של סלאח לפיה השימוש שעשה במילה "אינתיפאדה" לא נועד להסית לאלימות, וקבע כי  "מונח זה הפך 'שם גנרי' להתקוממות פלסטינאית אלימה". למרות זאת, בשל העובדה כי סלאח לא הואשם בביצוע מעשים דומים מאז שנשא את הדרשה שבגינה הואשם בשנת 2007, החליט השופט רובינשטיין לקצר את עונש המאסר שהוטל על סלאח, מ-11 חודשים ל-9 חודשי מאסר.
 
השופט סלים ג'ובראן חלק על דבריו של רובינשטיין, וקבע כי יש לזכות את סלאח מביצוע עבירה של הסתה לאלימות (ולהותיר את הרשעתו בגין עבירה של הסתה לגזענות). "אכן, המונח 'אינתיפאדה' (انتفاضة) לרוב מיוחס לפעולה אלימה, אך סבורני כי בהקשר שבו הדברים נאמרו – עליו אעמוד מיד – לא ניתן לשלול את הסברו של המבקש כי אין מדובר בהסתה לפעילות אלימה, אלא בקריאה להתגייסות כוללת, לא בהכרח אלימה, לשם הגנה על מה שנראה בעיני המבקש כפגיעה במקום קדוש", כתב ג'ובראן שהציע לבטל את עונש המאסר בפועל שנגזר על סלאח ולהטיל עליו שישה חודשי עבודות שירות.
 
ג'ובראן הוסיף כי קריאתו של סלאח כוונה למוסלמים ברחבי העולם, דבר שמלמד כי יכולתה להשפיע על ביצוע מעשי אלימים בפועל – נמוכה. "כשם שהאוניברסאליות של הקריאות הרווחות ל'שלום עולמי' מפחיתות מהיתכנות השפעתה של הקריאה להבאה לשלום, כך גם אני סבור כי אין בקריאות כלליות ל'אינתיפאדה עולמית' כדי להביא באופן ממשי לאלימות", כתב. "סוגיית אל אקצא נוגעת לכל בני דת האיסלאם ולא רק לבני המקום".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך