צה"ל נגד שמועות בווטסאפ: "טלפון זה נשק"
קמפיין חדש ומצמרר נאבק בתופעה של שמועות המופצות ברשתות החברתיות, ומכניסות משפחות חיילים למצבי חרדה וחוסר וודאות: "אסור לאפשר לשמועות חסרות אחריות לדפוק בדלת של אף משפחה"
נלחמים בשמועות: דובר צה"ל, בשיתוף עם מערך הנפגעים של צה"ל, יחל מחר (יום ג') בקמפיין הסברה למניעת הפצת שמועות ברשתות החברתיות, בעיקר בהקשרי נפגעים וחללים.עוד כותרות ב-nrg:
- מקורב לבלאט: "הוא קרוב לניקס"
- בפולין מגייסים את השואה למען הפליטים באירופה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מתוך הקמפיין החדש:
הקמפיין החדש נולד בעקבות תופעה שבלטה במיוחד בזמן מבצע "צוק איתן", במהלכה פשטו שמועות על נפגעים והרוגים - שהכניסו משפחות רבות למצב של חרדה ולחוסר וודאות. בין השאר הופץ כי חיילים שהיו בריאים ושלמים נהרגו, ובמקרים אחרים, הגיעה למשפחות הידיעה על נפילת בנם עוד לפני הודעת גורמי צה"ל רשמיים.
מטרת הקמפיין, שזכה לכותרת "אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת", היא להסביר ולהמחיש לציבור בישראל את חומרת הנושא - ואת הצלקות העמוקות שהשמועות משאירות בנפש המשפחות שנחשפו אליהן.
במרכז הקמפיין סרט המתאר את סיפורה של משפחת אמני, שבנה חזי לחם ב"צוק איתן". במהלך המבצע, הגיעה אל המשפחה שמועה כוזבת בדבר נפילתו של חזי, ששמו עלה "ברשימת ההרוגים" שהופצה ברשתות החברתיות. במהלך הסרטון מתארים בני המשפחה את תחושת הכאב, הפחד המקפיא וחוסר הוודאות שאפפו אותם, ושצרובים בזיכרונם עד היום.

''מיותר ואכזרי''. אמו של חזי אמני
צילום מסך: מתוך הסרטון
מדובר צה"ל נמסר כי "מערך הנפגעים של צה"ל הינו הגוף המוסמך ללוות משפחות של פצועים וחללים באופן מקצועי ורגיש, לאורך כל הדרך. בצה"ל קיימים נהלים חד משמעיים העוסקים באופן בו יש לנהוג מרגע פציעתם או נפילתם של חייל או חיילת ועד הרגע בו מודיעים על כך למשפחות".
ראש ענף נפגעים וקציני הערים, סא"ל אלי לוטן, הוסיף: "מדובר בקמפיין בעל חשיבות מהמעלה הראשונה. התופעה של העברת שמועות יכולה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו, וצריכה להדאיג את כולנו. הקמפיין מתחיל היום ותוכלו לשמוע אותו ברדיו ולראות אותו ברשתות החברתיות. המסר של הקמפיין ברור: כאנשים וכחברה, אסור לנו לאפשר לשמועות חסרות אחריות לדפוק בדלת של אף משפחה בישראל".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg