טיסות העתיד: מסידני ללונדון תוך שעתיים?

ניסוי שהוכתר בהצלחה מקרב מאוד את האפשרות לטוס במהירות היפר-קולית. אם המיזם יתפתח ליישום מעשי, טיסה בין לונדון לסידני בשעתיים בלבד לא תישאר בגדר חלום

AFP | 20/5/2016 13:51
האפשרות של טיסה מסידני ללונדון בשעתיים בלבד הפכה קרובה יותר למציאות, לאחר שנערך ניסוי מוצלח, ביום רביעי האחרון, בטכנולוגיה על-קולית במדבר האוסטרלי. צוות מחקר משותף לצבאות ארה"ב ואוסטרליה קיים בשנים האחרונות סדרה של עשרה ניסיונות באזור הניסוי היבשתי הגדול בעולם, וומרה שבדרום אוסטרליה, וכן במרחב השיגור אנדויה שבנורווגיה. הניסויים צפויים להסתיים בשנת 2018.

עוד כותרות ב-nrg:
- "יעלון איבד אמון כשהבין שאיבד את תיק הביטחון"
- הבא בתור בליכוד: פעיל הר הבית יהודה גליק
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

 
צילום: צילום מסך
''אנו רוצים להצליח לטוס במטוס היפר-קולי''. טיסה מהירה צילום: צילום מסך


"זו טכנולוגיה שמשנה את המשחק, ועשויה לחולל מהפך בתחום התעופה העולמי, כשתספק אפשרות גישה כדאית לחלל", ציין המדען האוסטרלי הראשי, אלכס זלינסקי, בהצהרה שפרסם לתקשורת. המדענים הסבירו כי הטכנולוגיה העל-קולית עשויה לקצץ את זמן הטיסה מסידני ללונדון, שאורכה כ-17 אלף קילומטר, לקצת פחות משעתיים. טיסה בטכנולוגיה כזו מהירה פי חמישה ממהירות הקול.

מייקל סמארט, חוקר מאוניברסיטת קווינסלנד, אמר לסוכנות הידיעות 'אי-אף-פי' שהמדענים המעורבים במיזם – הקרוי 'ניסוי מחקר טיסה בינלאומית על-קולית' – מפתחים מנוע שיכול לפעול במהירות של שבעה מאך, כלומר פי שבעה ממהירות הקול.

"אלה זמנים מרגשים. אנו רוצים להצליח לטוס במטוס היפר-קולי, שנע במהירות של שבעה מאך", הוסיף סמארט, מומחה לטכנולוגיה היפר-קולית שמשתתף במיזם, שכולל גם את ענקית התעופה האמריקנית 'בואינג' ואת סוכנות החלל הגרמנית 'די-אל-אר'.

המדען הוסיף כי מטוס העל-מגח הסילוני ('סקראמג'ט') כולל מנוע בעירה על-קול, שמשתמש בחמצן מהאטמוספרה כדלק - מה שהופך אותו למהיר וקל יותר מטילים מונעים בדלק. "היישום המעשי שלו הוא האפשרות לטוס מרחקים ארוכים מעל כדור הארץ במהירות גבוהה מאוד, אבל הוא יהיה יעיל מאוד גם כחלופה לטילים שיטיסו לוויינים למסלול סביב כדור הארץ", הסביר סמארט.

מחלקת ההגנה האוסטרלית הודיעה כי הטיל הניסויי שעמד למבחן ביום רביעי הגיע לגובה של 278 קילומטרים, ולמהירות מטרה של 7.5 מאך. לדברי סמארט, כל ניסוי נבנה על קודמו, כאשר זה האחרון נועד למדוד את מידת החום שמחוץ למעטפת כלי הטיס שנע במהירות היפר-קולית. הוא הוסיף כי הניסוי הבא, שמתוכנן לשנה הבאה, יכלול מנוע 'סקראמג'ט' שייפרד מרקטת ההאצה ויטוס בכוחות עצמו.

הניסוי הראשון בוצע ב-2009. הניסויים צפויים להסתיים בשנת 2018, לפני שיתפתח המיזם ליישום מעשי. 
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק