Israel Defense

הגנת הסייבר בצבא

התעשיה הישראלית היא תחרותית ביותר, אולם בנושא הגנת סייבר פועלות יחד 7 חברות ישראליות, בעידוד מטה הסייבר הלאומי, והן מציעות פתרונות למלחמה בתקיפות סייבר והגנת סייבר ללקוחות בעולם כולו ובישראל -סיפרה אסתי פשין, ראש מנהל סייבר בתעשיה האווירית, למשתתפי המפגש של "ישראל דיפנס" וחברת "בינת אקספו".

דן ארקין | 03/06/2016 03:32
צילום: מטה הסייבר הלאומי
צילום: מטה הסייבר הלאומי IsraelDefense

לדברי אסתי פשין נוספו בעידן הסייבר המון איומים נגד התעופה האזרחית -מערכת בקרת התעופה האזרחית מאויימת סייבר, וכך גם מערכות המטוס, התקשורת, ה-WIFI, הכל מאויים סייבר. באתרי האינטרנט יש כמות עצומה של מידע כיצד לתקוף מטוסים ותעופה אזרחית. לפיכך חובה על הענף לפתח מערכות IT משוכללות, חובה לנטר 'כל מה שזז', לדעת מה קורה בסייבר ולחקור אירועי סייבר, והעיקר -לפתח מערכות מודיעין סייבר.

בנושא הסייבר אמר ארז קריינר, לשעבר ראש רשות הסייבר, כי: "מי שלא יהיה חזק ומהיר בסייבר, לא יוכל לשרוד ולפעול. נשק הסייבר הוא המהיר, הגבוה והעמוק ביותר ובעל יכולת החדירה הגדולה ביותר". ארה"ב ניהלה במשך מאות שנים מלחמות הרחק משטחה, רחוק מהבית. בעידן הסייבר, פתאום תוקפים אותה בבית, בתוך תחומיה, בסניף הבנק השכונתי, ומי התוקף? צפון קוריאה או איראן או האקרים אי שם בעולם.

בתחום אחר, השפעת המצב הביטחוני והעידן הדיגיטלי על הרכש, הרחיב את הדיבור ראש מנהל הרכש והיצור (מנה"ר) תא"ל (במיל') שמואל צוקר. היום האויב משתנה ומתחלף, יש קיצוצים בתקציבים, האיומים משתנים במהירות, יש איומי טרור וטכנולוגיות חדשות נולדות -לכל אלו יש להתאים את מאמצי הרכש של משרד הביטחון, של מדינת ישראל.  סיפר שמואל צוקר: "מתוך דברים שאומרים מפקדי חילות בראיונות גיליון המגזין של ישראל דיפנס אני לומד מה רוצים מפקדי החילות ומה הטכנולוגיות שהם מעוניינים לרכוש. כמה דוגמאות לקשיי העבודה של מנה"ר: קנינו ארבע ספינות לשמירה על שדות הגז, רכש של יותר מ-400 מיליון יורו. חתמנו על חוזים לספינות סער-6, ולפתע יש דרישות להרכבת מערכות הגנה חדשות כדי שהספינות יהיו יותר רובוטיות -לשינויים כאלו יש השלכה אדירה על מנה"ר, על חוזי הרכש וההצטיידות. כך לגבי מטוסי F-35 -המוח היהודי רוצה להכניס למטוסים מערכות ישראליות חיוניות וחשובות -יש לכך השפעה על עבודת מנה"ר -צריך לעשות שינויים בחוזים ובהתקשרויות על ספקים ויצרנים. יצא מכרז למטוס ראש הממשלה, ולפתע נולדו דרישות ביטחון חדשות -צריך לערוך שינויים  במפרט ולשנות את תנאי החוזה -זה טיב עבודתו של מנהל הרכש".



לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק