
לוגיסטיקה לא מאוישת

"תחשבו על מחסן לוגיסטי שממנו יוצאים כלים קטנים בלתי מאוישים ישירות ללקוח", מסביר אל"מ אבנר בן זקן, רמ"ח טכנולוגיות ומשקים, אט"ל- אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, זרוע היבשה, צה"ל.
"זו לוגיסטיקה במנות קטנות בזמן תגובה קצר מאד. במקום תהליך של איסוף צרכים והקצאת דרישה לוגיסטית, עוברים להליך של בקשת צרכן ואספקה מדויקת. קצין הלוגיסטיקה ידע שהוא מקבל את מה שהוא צריך בתוך 1-5 שעות אליו לשטח. זה ישנה את התפיסה של הזמנת המלאים. ייצור הלימה בהיבט המלאי והזמן בין הבקשה של הצרכן לאספקה תחסוך הרבה כסף לצה"ל בעתיד.
"עוד פיתוח שאנחנו רוצים הוא יכולת פריסת צנרת מים ודלק בצורה אוטונומית לתוך עומק שטח האויב לצד הכוח המתמרן."
הרשת הלוגיסטית
את המחקר והפיתוח של אט"ל בתחום הלוגיסטיקה הלא מאוישת צריך לראות דרך משקפיים של תפישת 'הרשת הלוגיסטית'. "מתן פתרון לוגיסטי לכוח מתמרן אחד, באמצעות כוח מתמרן שני", מסביר אל"מ בן זקן. "אנחנו מסתכלים על האספקה בצורה מרחבית כשרשרת אספקה. אם כוח אחד נפגע, אחרים יוכלו להחליף אותו בשרשרת. מדובר ברשת לוגיסטית עם חוליות בים, באוויר וביבשה. זו מטריצה לוגיסטית שתאפשר פתרון אספקה לכל תרחיש.
"הפתרונות שעל הפרק הם שיירות לוגיסטיקה בלתי מאוישות אוטונומיות ללא אדם במעגל. פינוי רפואי כולל שהכלי יאבחן את מצב הפצוע. אספקת חימוש לפי דרישה כדי להפחית משקל מהלוחמים. אמצעים שהולכים אחרי הלוחמים ונושאים כבודה. קווי דלק שנפרסים בצורה אוטונומית למרחקים גדולים. מטוסים בלתי מאוישים למשימות לוגיסטיקה וכל סוג של מצנחים או דאונים שיודעים להגיע עם אספקה אל הכוח במדויק."
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg