המשבר באל על: שורת בכירים הודיעה על התפטרות
שבעה בכירים, ביניהם הטייס הראשי ומנהלי ציי מטוסים הודיעו על התפטרות בעקבות המשבר בין הנהלת החברה לוועד הטייסים. בתוך כך, ביטולי הטיסות נמשכו גם הבוקר - באל-על נאלצו לבטל את טיסת 'אפ' לברלין ואת טיסה 007 לניו יורק
בעקבות המשבר באל-על בין הנהלת החברה לוועד הטייסים, שורת בכירים בחברה הודיעו על התפטרותם, ביניהם בין היתר: הטייס הראשי של החברה, עידו שרון, ומנהלי הציים והטייסים הראשיים של ציי 737, 747 ו-767. עד כה הודיעו שבעה בכירים על התפטרותם – כך פורסם היום (א') בחדשות ערוץ 2.על פי הפרסום, השבעה החליטו על הצעד החריג כיוון שמצד אחד נאלצו לשתף פעולה עם ההנהלה ומצד השני הם כלולים במצבת הטייסים.
טייסי אל על במאבק: "מוכן ופנוי להוציא טיסה"
ביטולי הטיסות בחברת התעופה הלאומית נמשכו גם הבוקר, כשמאחורי הקלעים מתנהלים מגעים לסיום הסכסוך. הבוקר הודיעה החברה כי "בעקבות החרפת עיצומי הטייסים בראשות קברניט ניר צוק, נאלצה אל-על לבטל הבוקר את טיסת 'אפ' לברלין ואת טיסה 007 לניו יורק ולהעביר את טיסה 315 ללונדון למטוס חכור. "חרף פנייה לעשרות טייסים בבקשה שיאיישו את הטיסות, כל ניסיונות ההנהלה לאייש את הטיסות עלו בתוהו. אנו מתנצלים בפני הנוסעים", הודיעה החברה.
בתוך כך מתחולל מאמץ של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפתור את המחלוקת הקשה בחברה. בעוד כחודש צפוי בית הדין לעבודה לפסוק במחלוקת בין החברה לטייסים בשאלת ההקפצות הלא מתוכננות לחו"ל. ואולם, בינתיים מנסה ניסנקורן להיכנס לעובי הקורה ולהגיע להסכם מוסדר בין הצדדים בדרכי שלום.

הבכירים הודיעו על התפטרותם. מטוסי אל-על.
צילום: ראובן קסטרו
שתי מחלוקות גדולות דורשות את תשומת לב החברה כעת. הראשונה קשורה בוויכוח פרשנות בין הטייסים להנהלה, סביב פרוצדורת ה'הקפצות' לחו"ל. הטייסים רוצים לחזור בטיסה הקרובה לארץ באותו מטוס, הנהלת החברה רוצה שהטייס ינוח בחו"ל 48 שעות ויחזור עם מטוס אחר, באופן שיעניק לה יותר גמישות בניהול כוח האדם שלה.
הטייסים עומדים בסירובם לדרישת ההנהלה כבר שנה וחצי האחרונות, והמחלוקת, שכבר נדונה בבית הדין לעבודה, נפתרה זמנית כשהחברה קיבלה את בקשת הטייסים לחזרה מהירה באופן חלקי, ויצרה מסלול בו הטייס נח 24 שעות, מחזיר את המטוס, ומקבל על כך תשלום מיוחד. סידור זה שפעל בשנה וחצי האחרונות התפוצץ לקראת פסיקת בית הדין לעבודה.
המחלוקת הגדולה השנייה נוגעת להסדרת מעמד עובדי הקרקע: הדיילים, הטכנאים ואנשי הניקיון. ההסתדרות פועלת בזירה הזו בראשות אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה. לדברי אדרי "החברה לא מוכנה לקלוט שום עובד חדש ומעדיפה כל פעם לפטר עובדים במקום לתת להם קביעות. כל סוף שנה ב-31 לדצמבר הם חוגגים 'סילבסטר שחור' כי החברה פשוט מפטרת מאות עובדים, חלקם מסורים ומצויינים. השנה כבר פוטרו 150 עובדים ועוד 250 יפוטרו ב-31 בדצמבר הקרוב.

מנסה לפתור את המחלוקת. יו''ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.
צילום: פלאש 90
באל-על מכחישים את כל הטענות. "קודם כל יש הסכם עם העובדים עד 2018. ההסכם הזה נחתם ואנחנו לא מבינים למה ההסתדרות חוששת. בכלל הטענה כי עובדים יפוטרו אינה נכונה. מנכ״ל החברה, דוד מיימון, התחייב בשיחות שקיים עם עובדי החברה שאף עובד לא יפוטר בגין קליטת המטוסים ואף אמר כי "יתרה מזאת, בימים אלו אנו עוסקים בגיוסם של מאה עובדים חדשים לצורך קליטת המטוסים החדשים".
בחברה טוענים עוד שהטייסים עושים סיבוב על שאר העובדים: "הטייסים רצו בכלל להיות ועד עצמאי שלא מייצג את שאר העובדים. עכשיו שההסתדרות מתנגדת לזה, הם גוררים את שאר העובדים למאבק לא נכון. ברגע שהעיצומים יפסיקו, נפסיק לחכור מטוסים ותהיה עבודה לכלל עובדי הקרקע". מנכ״ל החברה הצהיר עוד מספר פעמים כי המטוסים החכורים יוחזרו במידה והטייסים יתחייבו להפסיק ולטוס בכיוון אחד בלבד.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg