סיכום שנה בתעופה: יותר מ-18 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג
בשנת 2016 התווספו עוד 1.6 מיליון נוסעים לתנועת הנוסעים הבינלאומית, גידול של 11% לעומת השנה שקדמה לה. בראש המדינות שאליהן טסו הכי הרבה נמצאות טורקיה, גרמניה ואיטליה
נמל התעופה בן גוריון ממשיך לשבור את שיאי תנועת הנוסעים. בשנת 2016 עברו בנתב"ג יותר מ-18 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות, ויותר מ-1.6 מיליון נוסעים התווספו לתנועת הנוסעים הבינלאומית - גידול בשיעור של 11% לעומת שנת 2015. בנמל התעופה ציינו לחיוב את מדיניות השמיים הפתוחים שקידם שר התחבורה ישראל כ"ץ, שלדבריהם הביאה לגידול בתנועת הנוסעים בכ-50% מאז שנת 2011.
ממשיכים לשבור את השיא במספר הנושעים. נמל תעופה בן גוריון
צילום: אריק סולטן
חמש המדינות המובילות את פלח תנועת הנוסעים הגדול בנתב"ג הן טורקיה עם 1.6 מיליון נוסעים (מרביתם טיסות מעבר), ארה"ב עם 1.45 מיליון נוסעים, גרמניה עם 1.2 מיליון נוסעים, איטליה עם 1.5 מיליון נוסעים, ורוסייה וצרפת עם מיליון נוסעים כל אחת.
חמש חברות התעופה המובילות בנתב"ג, שהמהוות כ-50% אחוז מהתנועה בה, הן: אל על עם 5.5 מיליון נוסעים, טורקיש איירליינס עם 932 אלף נוסעים בשנה, איזי ג'ט עם 719 אלף נוסעים, איירופלוט עם 704 אלף, ארקיע עם 650 אלף, וישראייר עם 548 אלף נוסעים בשנה.
מסקרים פנימיים של רשות שדות התעופה עלה כי 36% מהנוסעים עושים צ'ק אין בבית דרך אתרי האינטרנט של חברות התעופה, ו-9% מהנוסעים משתמשים בקיוסקים הפזורים בנמל. עוד עלה כי יותר ויותר נוסעים שמגיעים עם כבודת יד בלבד לנתב"ג מגיעים ישר לתור ב"שחקים", עוברים בידוק ביטחוני במסלול מהיר ועוברים ישר לדיוטי פרי.
אצל נוסעי טיסות מופחתות מדובר ב-90% מהנוסעים שעשו צ'ק אין והדפיסו כרטיס עלייה למטוס בבית, זאת כדי לא להוסיף עלויות תשלום לחברת הלואו-קוסט. בשדה התעופה בעובדה קיימת עלייה של 97.8% במספר הנוסעים - 128,595 בשנת 2016 לעומת 65,006 בשנת 2015.
בנמל התעופה בן גוריון אמרו כי "פיתוח תשתיות נתב"ג הינו קריטי למדינה, וכרשות ממלכתית אנו רואים חובה ליישם את מדיניות השר ישראל כ"ץ וליישם את פתיחת שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים לצרכן תוך מתן מענה לגידול המאסיבי בתעופה האזרחית בישראל.
"נמל התעופה בן גוריון מפעיל כבר היום יותר מ-100 חברות תעופה ל-135 יעדים בינלאומיים וזו תמונת מצב ייחודית בעולם לשדה בסדר גודל שכזה, אך הגידול הפנומנאלי בתנועת הנוסעים בנתב"ג מחייב שינויים תשתיתיים והשקעות נוספות".

אחת החברות המובילות בנתב''ג. טורקיש איירליינס
צילום: שאטרסטוק
מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי: "העולם התעופתי דינמי ומשתנה. הגידול המשמעותי בתעופה בישראל בשנה האחרונה הינו של הישראלים. 70% מסך כלל תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג הינם נוסעים ישראלים ורק 30% הינם תיירים. זה אחוז הזרים הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות ונתון מדאיג מאוד לגבי המוצר התיירותי בישראל, ושינויי לטובה מבחינת מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסות לצרכנים הישראלים".
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי: "אנו נכנסים לשנה החמישית של הסכם 'השמים הפתוחים' עם האיחוד האירופי, שבה אמורים להיפתח השמים באופן מלא. בניגוד לכל התחזיות האזרח הישראלי יוצא נשכר וכך גם חברות התעופה הישראליות שלא רק שלא נפגעו מהמהלך אלא אף הגדילו את מספר הטיסות שלהם ליעדים רבים באירופה"
לדברי כץ, ההסכם הפך את ישראל לחלק אינטגרלי ממדינות האיחוד האירופי בכל הנוגע לתחום התעופה ואת הטיסות למוצר שווה לכל נפש. בנוסף לכך הוא פתח בפני ישראל שדות תעופה רבים ברחבי אירופה ללא כל הגבלה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg