התחדשו הקרבות בין הטייסים להנהלת אל-על
בהודעה שפרסם ועד הטייסים מואשמת החברה ביצירת מחסור בטייסי אל-על בעלי רישיון בגלל החלטת החברה להוציא לחופשה כפויה כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים. ההנהלה בתגובה: "הטייסים הכריזו כי הם חולים והפרו מו"מ שעדיין מתנהל. אין שיבושים בטיסות"
בהמשך לסכסוך המתמשך בין ועד טייסי חברת אל-על להנהלה, במסגרתו שבתו הטייסים בחודש שעבר, הוציא היום (א') הוועד הודעה וסרטון נגד הנהלת החברה. הוועד מאשים כי בצעד חריג, במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, היא החליטה להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת.ועד הטייסים מאשים את ההנהלה בהוצאת עובדים לחופשה כפויה (צילום: ועד טייסי אל-על)
מדובר במדריכי טיסה ותיקים בני 65 ומעלה, שהם הטייסים המנוסים והבכירים ביותר בחברה. הוועד אף הוציא סרטון בנושא. "הנהלת החברה החליטה כי שכרם של טייסים אלה יקטן בעשרות אחוזים כבר מהמשכורת הקרובה", נכתב בהודעת ועד הטייסים, "תוצאת מהלכה של הנהלת אל-על יהיה פגיעה מתגברת במספר הטייסים בעלי רישיון בר תוקף, שיעמוד לרשותה לביצוע לוח הטיסות המלא".
"כיום כל טייס אל על חייב לעבור הדרכה ומבחן בסימולטור כל חצי שנה, ובלי מבחן זה אין לו רישיון להפעיל טיסות. חוסר במדריכים מיומנים ומנוסים יפגע בתכניות הרישוי וההדרכה בחברה, טייסים עלולים לאבד את רישיון הטיסה שלהם ואל-על לא תוכל לעמוד בתכנית הטיסות המתוכננת" האשים הוועד.

''פגיעה ברמה ובבטיחות הטיסה''. מטוס אל על בנתב''ג
צילום: שאטרסטוק
עוד נכתב כי "היועצת המשפטית של ועד טייסי אל-על הדגישה בפני היועץ המשפטי של הנהלת החברה, כי הוצאת הטייסים לחופשה מאולצת מהווה הפרה של החוק - שכן מעסיק אינו רשאי להוציא את עובדיו לחופשה כפויה שמטרתה איננה צבירת כוחות ומנוחה, אלא צעד ענישה. מדובר גם במהלך המנוגד להסכם הקיבוצי הקיים בחברה".
"הוצאת הטייסים הוותיקים לחופשה היא מהלך שמטרתו להשיג חסכון כלכלי לכאורה לחברה, אך עלול לפגוע באיכות ההדרכה וההכשרה שבסופו יפגע גם ברמה ובבטיחות הטיסה - פגיעה שחברת אל-על אינה יכולה לקבל. טייסי אל-על לא יתפשרו על פחות מההדרכה והבטיחות הטובים ביותר, לטובת הנוסעים והחברה", הוסיפו.
יו"ר ועד טייסי אל-על, הקברניט ניר צוק, פרסם בעניין מכתב לטייסים. "חבל שהנהלת החברה בוחרת לפגוע דווקא בטייסים הוותיקים המשרתים אותה במשך שנים רבות, ולהשחיר את שמם כדי להשפיע על משא ומתן שמתנהל בחסות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בעודו מתקיים", כתב.

מנהל משא ומתן בין הוועד להנהלה. אבי ניסנקורן
צילום: פלאש 90
צוק הוסיף כי "אנו הטייסים עושים כל מאמץ בחדרי הדיונים כדי להגיע לפתרון הוגן להמשך העסקת טייסים ותיקים ולמתווה פרישה שמוסכם על כל הצדדים. הנהלת אל-על בוחרת לבצע צעד חד-צדדי, בניגוד להסכם שאך נחתם, שישפיע במישרין על החברה ועל הנוסעים, והכל מזווית ראייה כלכלית צרה במטרה להפעיל לחץ במסגרת מו"מ. עצוב שזוהי דרכה של ההנהלה".
הנהלת אל-על מסרה בתגובה כי "מדינת ישראל אימצה את התקנות הבינלאומיות, והחל מנובמבר 2014 טייסים יכולים להפעיל טיסה מסחרית עד גיל 65 בלבד. בית הדין הארצי דחה את תביעת הטייסים באשר לתנאי העסקתם לאחר גיל 65, ומתנהל משא ומתן בראשות יושב ראש ההסתדרות במטרה להגיע להבנות בנושא. במהלך המו"מ, שטרם הסתיים, נידונים גם תנאי העסקתם של מאמנים/בוחנים מקרב בני קבוצת גיל זו".
"למרות שהמו"מ טרם מוצה, ועל מנת להפעיל לחץ על ההנהלה ויו"ר ההסתדרות, החליטו המאמנים/בוחנים בני 65 ומעלה כי הינם 'חולים' ולא התייצבו להדרכות אליהן תוכננו", האשימה ההנהלה, "חברת אל-על מצרה על פעולות כוחניות אלו, ומצפה כי ימלאו את משימותיהם כמתוכנן ויאפשרו למצות את המשא ומתן. ראוי להדגיש כי נושא זה לא היה חלק מההסכם שנחתם. לא צפויים שיבושים בלו"ז הטיסות".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg