עד מתי? הכביש הקטלני ביותר לקילומטר מחכה לתקציב
כביש יקנעם-מגידו גובה הכי הרבה הרוגים לקילומטר, אבל הבטחות משרד התחבורה לתקצוב שיפורים תחבורתיים שיצילו חיים לא מגובות בתקציבים. משרד התחבורה: "המיזמים עדיין בבחינה"
כביש יקנעם-מגידו (כביש מספר 66) ממשיך לגבות הרוגים ופצועים, למרות הבטחת שר התחבורה, ישראל כץ, לפני חמישה חודשים לשיפור הבטיחות. יו"ר הועדה לביקורת המדינה קארין אלהרר: אמרה היום (שני): "40 הרוגים בעשר שנים, אין דוגמה במדינה לקטע כה קצר ומספר הרוגים כה גבוה".למרות הבטחת שר התחבורה ישראל כץ לראשי האזור, לשיפור הבטיחות בכביש יקנעם-מגידו, התקציב למיזם מתעכב והכביש ממשיך לגבות הרוגים ופצועים בתאונות דרכים. בדיון היום (שני) בנושא בוועדה לביקורת המדינה התברר כי דווקא לקטע בו היו הכי הרבה הרוגים - אין כיום כל תכנון לשיפור הבטיחות. בוועדה יזמנו את שר התחבורה לדיון נוסף בנושא.

''הטיפול הוא לפי מספר התאונות, לא לפי מספר ההרוגים''. זירת תאונה קטלנית בכביש מגידו
צילום: סוכנות ג'יני
לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "הדיון ממחיש בצורה מכעיסה ומעציבה שיש אמירות ויש מעשים. יש הבטחות - ואין תקציב. בדיון הקודם, לפני כחצי שנה, הבטיח משרד התחבורה שיפורים מסוימים בכביש, אך לא ידע ולא יודע עד היום להבטיח מתי יתבצעו עבודות אלו. בכביש זה נהרגו בעשור האחרון למעלה מ-40 איש, ונפצעו למעלה מ-800 איש. בשישה ק"מ של הכביש, היו חמישה הרוגים בחמש השנים האחרונות. מדובר בכביש לא ארוך - 16 ק"מ בלבד, והשכל הישר מחייב לטפל בו".
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, דרש לטפל בכביש לכל אורכו מהכפר זלפה ועד צומת התישבי. חולבסקי סיפר על פגישה בעניין עם שר התחבורה, בה הובטח כי ישופרו כל הכניסות לישובים בכביש, כולל רמזורים וכיכרות, וכי חברת נתיבי ישראל ימשיכו את תכנון הכביש בן שני מסלולים לכל כיוון. בנוסף, קטע הכביש ליד משמר העמק, יוסט כ-200 מטר לטובת הרחבת מפעל של הקיבוץ. לדבריו, תקציבי הפיתוח הללו עדיין מתעכבים. הועדה להערכת מוקדי סיכון מתכנסת פעמיים בשנה, ותתכנס ב-22 לינואר על מנת להעריך את רמות הסיכון השונות בכבישים בישראל.

''התקציב מתעכב''. הפגנה של תושבי האזור בכביש 66
צילום: אור ירוק
מיטל הומינר, רכזת התקציב במשרד התחבורה, אמרה בתגובה כל המיזמים במדינה עדיין בבחינה, ולכן גם תקציב כביש זה מתעכב. לדבריה, ביולי 2016 החלו במשרד להתמקד בפניות-שמאלה במוקדי סיכון, וההעדפה בבחירת הכבישים לטיפול הם על פי מספר התאונות שהם, ולא לפי מספר ההרוגים. לדבריה, אומדן הטיפול בכביש כולו הוא כ-900 מיליון שקל.
לדברי רפ"ק ערן סדן, ראש מדור הנדסת תנועה במשטרה, משנת 2014 היו 4 תאונות קשות בכביש ו-5 קטלניות, שלוש קטלניות בשנת 2015 ושתיים קטלניות נוספות ב-2016. צחי סעד, נציג מבקר המדינה, העריך כי בשנה הקרובה יבדוק המבקר, על פי אלו תבחינים בוחר משרד התחבורה את אלו כבישים לשפר ולשדרג. עם זאת, אלי מורגנשטרן, נציג האוצר, טען שבכביש הושקעו מאז השנה האחרונה מעל למיליארד שקל.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg