מת מסיא נקמורה היפני, "אבא של פאקמן"

על פי ההערכות, במשחק האיקוני שהגיע לספר השיאים של גינס שיחקו יותר מ-10 מיליארד פעמים. הוא עובד לגרסאות שונות, ובהן טלפונים חכמים, "פלייסטיישן" ועוד

AP | 30/1/2017 14:00
תגיות: פאקמן, משחק מחשב,בעולם
בשבוע שעבר מת מסיא נקמורה, האיש שידוע יותר בכינוי "אביו של 'פאקמן'ומי שייסד את חברת המחשבים היפנית שמאחורי המשחק הנודע שבו יצור קטן נרדף על ידי שדים רעבים. בן 91 היה במותו.

 
צילום: שאטרסטוק
פאקמן צילום: שאטרסטוק


נקמורה, שמת ב-22 בינואר, פתח את חברת "נמקו" ב-1955. היא החלה כשתי סחרחרות לילדים לרכיבת סוסים בגג דירה קטנה ביפן, אבל המשיכה כחלוצה בתחום משחקי המחשב ופארקי השעשועים. "בנדאי נמקו", שנוסדה ב-2005 כמיזוג של החברה המקורית עם חברה גדולה אחרת, אישרה הבוקר (יום ב') את דבר מותו של נקמורה.

המשחק "פאקמון", שעוצב על ידי מהנדס ויצרן משחקי המחשב טורו איווטני, החל להימכר ב-1980, בזמן שבו משחקים מועטים בלבד התחרו נגדו בשוק, ובהם "פולשים מהחלל". העיגול הצהוב והחמוד הפך מיד להצלחה אדירה. על פי ההערכות, במשחק הזה שיחקו למעלה מ-10 מיליארד פעמים: ספר השיאים העולמיים של "גינס" כינה אותו כמשחק הטוב ביותר בהיסטוריה במכונות המופעלות בכסף.

מדובר במשחק שאינו אלים, אבל הוא מאתגר דיו כדי למכר אליו שחקנים שניווטו את "פאקמן" במשך שעות, בזמן שהוא שוטט בין מבוכים במצוד אחר רוחות רפאים שיוכל לבלוע. "פאקמן" האיקוני הפך לעיטור המצוי על חולצת טי וסחורה אחרת, והיה השראה לסדרות טלוויזיה שונות, לדגני בוקר ואפילו לכינויו של המתאגרף הפיליפיני מני פקאיו.

 
צילום: AP
מסיא נקמורה, ''אבא של פאקמן'' צילום: AP


הרעיון לעיצוב של "פאקמן" הגיע מתמונה של פיצה ובה חתיכה חסרה. נקמורה לכאורה בחר את המילה "פאק" – או "פקו" ביפנית – בשביל לייצג את הצליל של "פאקמן" הלועס את טרפו.

"'פאקמן' הוא משחק ידידותי עם המון דמויות חמודות, ולכן הוא נחשב כה אהוב תקופה ארוכה", אמר איווטני ב-2015 בניו-יורק, בהצגת הבכורה של "פיקסלס" – סרט שבו יצורי "פאקמן" מסתובבים ואף איווטני עצמו.

המשחק החל כשעשוע במכונות, והיה הראשון שנכלל בקונסולת המשחקים הביתית של "נינטנדו". מאז הוא אומץ למכשירי טלפון, ל"פלייסטיישן" ואפילו ל"איקס-בוקס".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק