הנה באה הרכבת: "יום מכונן לכרמיאל ולגליל"

הקו החדש שכולל מסילה באורך של כ-23 ק"מ בין עכו לכרמיאל צפוי להיפתח בראש השנה וישרת את עשרות אלפי התושבים באזור כרמיאל. ראש העיר: "במשך שנים אמרתי שאנחנו מתרחקים מהמרכז והנה מגיעה רכבת שמקרבת אותנו באחת. פשוט חלום"

יאיר קראוס | 21/3/2017 14:55
תגיות: רכבת ישראל,כרמיאל,ישראל כץ
ראשי היישובים בכרמיאל והסביבה התקשו הבוקר (ג') להסתיר את התרגשותם כשעלו לקרון הרכבת שחנך את המסלול החדש מתל אביב לכרמיאל. הקו החדש צפוי להיחנך רק בראש השנה, עד אז יתבצעו במסלול בדיקות תחזוקה ואיכות, השלמת המבחנים המקצועיים והקמת התחנות.

נסיעת מבחן של הרכבת. צילום: יאיר קראוס. עריכה: עתרת סלייטר


לאחר יותר מעשרים שנות ציפייה, עשרות אלפי תושבים ימצאו כלי תחבורה חדש, מהיר ונוח, והמסילות יקרבו את המרכז לפריפריה בצורה משמעותית.

ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, התיישב בקרון הנוסעים לצד שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ והתרגש מנסיעתו הראשונה ברכבת המתקדמת. "התחלתי לגלגל את הרעיון לפני כעשרים שנה עד שזה הבשיל. היום הזה הוא ממש יום מכונן לכרמיאל ולגליל כולו כי המרחק ממרכז הארץ מתקצר. במשך שנים אמרתי שאנחנו כל שנה מתרחקים מהמרכז כמו הגלקסיות שמתרחקות אחת מהשנייה והנה מגיעה רכבת שמקרבת אותנו באחת למרכז המדינה במרחקים קצרים ובמהירות. פשוט חלום".
צילום: מישל דוט קום
''יום מכונן לכרמיאל ולגליל''. נסיעת המבחן של קו הרכבת החדש. צילום: מישל דוט קום

שר התחבורה כץ ציין כי מדובר באחד הקווים החשובים בפריפריה שיצמצם את הפערים הכלכליים והחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום", אמר כץ.

עם פתיחת הקו, יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים, לכל יעד בארץ. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50 אחוז במשך שנתיים נוספות.

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.
צילום: מישל דוט קום
תושבי הגליל יזכו במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. תחנת הרכבת באחיהוד. צילום: מישל דוט קום

מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים- אחיהוד וכרמיאל. הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כחמישה קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון, בהן בוצעה לראשונה בישראל, הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונאלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ. עוד כולל הפרויקט שמונה הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ציין כי: "הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנון ובביצוע מסילות נוספות לטבריה, קריית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

בין עשרות האנשים שעלו על נסיעת הבכורה היה גם גיל דובריש מכרמיאל שסיכם בהתרגשות: "אני חי בכרמיאל 42 שנה ומאז שאני זוכר את עצמי מדברים על הרכבת על כך שהיא תשפיע על העיר ותעשה לעיר שלנו רק טוב והנה היום הזה קורה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך