ביום ראשון: נתיב נסיעה שלישי ייפתח בכביש 1
הנתיב השלישי, שייפתח בשני הכיוונים בין מוצא לשער הגיא, יאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה. מהירות הנסיעה בקטעי הכביש החדשים תועלה ל-100 ו-110 קמ"ש בהתאם לתנאי הדרך
בשורה טובה לנהגים: ביום ראשון בלילה ייפתחו לתנועה שלושה נתיבי נסיעהבכביש מספר 1, בקטע שבין מוצא לשער הגיא, וביום חמישי שלאחריו ייפתחו לתנועה שלושה נתיבים בקטע הדרך המקביל, בין שער הגיא למוצא.חברת נתיבי ישראל השלימה לאחרונה את סלילת הנתיב השלישי בשני קטעים מרכזיים של הכביש החדש, מנהרות הראל וגשר מוצא. פתיחת הנתיב השלישי בשני קטעים אלה צפויה לאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה.

הנתיב השלישי יאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה. פקק בכביש 1
צילום: הלל מאיר
שר התחבורה ישראל כ"ץ סיכם עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, והמפקח על התעבורה במשרדו, מאיר חן, על העלאת מהירות הנסיעה בקטעי הכביש החדשים ל-100 ו-110 קמ"ש בהתאם לתנאי הדרך, ולמעט במנהרות הראל.
חברת נתיבי ישראל החלה לרבד קטעים בכביש 1, בין שער הגיא למוצא, בשכבת אספלט נוספת, במטרה לאפשר נסיעה נוחה ובטוחה. ריבוד הכביש צפוי להסתיים בתוך חודש וחצי. נוסף לכך, יושלמו העבודות להקמת הרמפות הפנימיות של הכביש ועבודות הגינון בצדי הכביש.
השר כ"ץ ציין כי כביש ירושלים תל אביב המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, שנועד לחזק את הבירה ולשרת את כל תושבי המדינה ואת עשרות אלפי הנהגים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה. "הפרויקט כלל הוספת נתיב שלישי לכל אורך הכביש, שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, המשדרגים באופן דרמטי את בטיחות הכביש", הוסיף.
חברת מוריה לפיתוח ירושלים תפרסם בקרוב מכרז להקמת הפרדה מפלסית בגינות סחרוב, הכולל מחלף שיבטל את הרמזורים עד הכניסה לירושלים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-330 מיליון שקלים. במסגרת העבודות יוקם נתיב שלישי, בין מוצא לכניסה לירושלים, שישמש נתיב לתחבורה ציבורית (נת"צ). בכך תתאפשר נסיעה ישירה של התחבורה הציבורית ממוצא ועד לתחנה המרכזית בירושלים.

סלילת הנתיב השלישי הושלמה. השר כ''ץ בטקס פתיחת מנהרות הראל בכביש 1
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
במסגרת שדרוג כביש מספר 1, נסלל כביש חדש בעל שלושה נתיבים לכל כיוון, תוך ביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, והוספת שוליים רחבים בצדי הדרך. הפרויקט כלל הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות וכן שלושה מחלפים חדשים - בנווה אילן, חמד והראל.
דגש מיוחד ניתן להיבט הנופי והאקולוגי. באזור שער הגיא הוגבה הכביש מעל המפלס הקיים, כדי לשמור על הנוף הייחודי. בקטע שבין שער הגיא לשורש הוקם גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים - הגדול ביותר בישראל. באזור ישנם עשרות סוגים של בעלי חיים שיכולים מעתה להתאחד בין שני עברי הכביש, מבלי להסתכן בחציית הכביש.
מנכ״ל ארגון "15 דקות", גיל יעקב, התייחס לפתיחת הנתיב השלישי בכביש מספר 1, ואמר כי ״מחצית מהנוסעים בכביש מספר 1 בשעות העומס הם נוסעי תחבורה ציבורית, והקצאת נתיב תחבורה ציבורית לכל אורכו תקצר את זמן הנסיעה ל-45 דקות בלבד ותעודד שימוש בתחבורה הציבורית.
"אנו מאוכזבים משר התחבורה ישראל כ"ץ שלא עמד בהבטחתו לנוסעים להקצות את הנתיב השלישי לאוטובוסים. ארגון 15 דקות מזמין את שר התחבורה לנסיעת מבחן בקו 480 מתל אביב לירושלים ביום רביעי הבא 7.6 בשעה 8:00 בבוקר במסוף ארלוזורוב בתל אביב״.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg