יותר חלונות ומקום לרגליים: הדרימליינר נחת בישראל

מטוס הבואינג 787, שקיבל את השם "אשדוד", יצטרף לצי של אל על ויתחיל בקרוב בטיסות לאירופה. בחודש אוקטובר הוא צפוי להתחיל בטיסות לצפון אמריקה. הוא יחליף את המטוסים המיושנים של החברה

אסף גולן | 23/8/2017 12:12
תגיות: בארץ,אל על,דרימליינר
מטוס הדרימליינר נחת הבוקר (ד') בישראל, ויצטרף לצי המטוסים של חברת אל על. הוא יתחיל בקרוב לטוס ליעדים ברחבי אירופה, ובאוקטובר יתחיל לטוס גם לצפון אמריקה. אל על השקיעה בעסקה מיליארד דולר ורבע, כשקנתה 16 מטוסים מדגם דרימליינר בואינג 787. הם צפויים להחליף את מטוסי ה-747 וה-767 המיושנים. חברת אל על החליטה לקרוא למטוסה החדש "אשדוד", כמחווה לעיר שחוגגת 60 שנה.

הדרימליינר נוחת בישראל: (צילום: אל על)
 
קטעים נוספים


אחד השיפורים המשמעותיים  של הדרימליינר, הוא הגדלת החלונות ב-70 אחוז יותר מגודלם בדגמים הקודמים. הדבר מאפשר לצפות בהמראה ובנחיתה מכל מקום ישיבה ולקבל חוויה של "תמונת נוף" מלאה מהחלונות המשובצים לאורך גוף המטוס. ההגדלה המשמעותית היא תוצאה של מחקר מקיף של מחלקת הנדסת האנוש בבואינג. חוץ מהגדלת החלונות כעת ניתן להשחיר את החלונות באמצעות כפתור, עד למידה הרצויה.
 
צילום: יוסי זליגר
מטוס ה''דרימליינר'' נוחת בישראל. צילום: יוסי זליגר
 
החברה השקיעה גם בפיתוח מערכת חדשה לסינון אוויר, שתלחם בתחושה הלא נעימה שנותן האוויר הדליל שיש במטוס בעת הטיסה. הרעיון שלהם היה שגם בגבהי טיסה גבוהים, תרגישו שאתם טסים נמוך יותר. בנוסף מערכת סינון האוויר החדשה מנקה את האויר מוירוסים, בקטריות וריחות, ושולטת יותר טוב בלחות במטוס. כך שנוצרת חווית טיסה נקייה יותר. כמו כן,תאי האחסון שמעל המושבים הכפילו את גודלם והותאמו למידץ אקסטרה לארג'.

בואינג הכריזה מלחמה על הג'ט לג, כדי להתחרות בחווית הטיסה בקווים הארוכים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת עיצוב מחדש של מערכת התאורה בטיסה, בעזרת תאורת לד מתקדמת ששולטת באווירה. לאורך הטיסה משנה המטוס את צבעי הלדים בהתאם לשעון הביולוגי של הנוסעים. בעת ארוחת הערב יעומעמו האורות לאווירת ארוחה לאור נרות, לפני שעת השינה יזרח מעל תא הנוסעים אור שקיעה, ולקראת הנחיתה יעברו הלדים בהדרגה מזריחה לאור יום.
 
צילום: יוסי זליגר
בואינג הכריזה מלחמה על הג'ט לג. מטוס ה''דרימליינר''. צילום: יוסי זליגר

את מקומה של מחלקת העסקים המסורתית יתפסו שתי מחלקות נוסעים משופרות. מחלקת האקונומי פרימיום מכילה 28 מושבים, הנמצאים במרחק של 96 ס"מ זה מזה ומאפשרים ישיבה נוחה גם לגבוהים במיוחד. במחלקת העסקים, שהיא המחלקה הבכירה, ייהנו 32 הנוסעים ממרחב אישי המופרד במחיצה, ומושבים ההופכים למיטה. בשעות הערות התא הופך למשרד אישי עם שולחן עבודה, ארון פרטי לציוד אישי, שקעי חשמל ו-USB וכמובן ארוחות שף מיוחדות.

רן אלקבץ יו"ר וועד טייסי אל על: "אנו מברכים על הצטיידות במטוס החדש "הדריימליינר"-מטוס החלומות", אמר רן אלקבץ יו"ר ועד טייסי אל על. "אנחנו מתרגשים מהשינוי ובטוחים שהמטוס יציע לנוסעים ולנו הטייסים, חווית טיסה שטרם נראתה בדמותם של אין ספור חידושים אשר ישפרו לאין ערוך את חווית הטיסה.  השילוב בין המטוס המתקדם בעולם ובין הטייסים הטובים בעולם מבטיח לנוסע הישראלי רבות בדיוק מבצעי מושלם".


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך