 |
כמו מפלצת בסרטי אימה שחוזרת לככב בהמשכון אחרי שכבר נהרגה, כמו מייקל קורליאונה שכבר הצליח לצאת אבל הם משכו אותו חזרה פנימה, פרסומות הפופ-עף צולחות את תוכנות החסימה השונות בדרך למסך המחשב הקרוב לביתכם. משתמשי חוסמי הפופ-עפים של גוגל, יאהו ואחרים ודאי הבחינו בתופעה בשבועות האחרונים: מפעם בפעם, כושל הסרגל בסיכול הממוקד, ופופ-עף פרסומי מופיע לו על המסך. חדשות CNET מדווחים כי אין הדבר מקרי: החברות שמפרסמות ומתפרנסות מהפרסומות הללו משיבות מלחמה ומשדרגות את הטכנולוגיה שלהן כדי להמשיך ולפרסם. חלק מהחוסמים מנטרלים את פקודת openwin הפותחת חלון חדש בו מוצגת הפרסומת. חלק מהפופ-עפים עובדים ללא הפקודה הזאת, למשל על ידי שימוש בפקודת ג'אווה-סקריפט שמקפיצה חלון כשהמשתמש עובר עם העכבר מעל אזור מסוים בעמוד. אחרים מקפיצים מודעות באמצעות שפת ה-DHTML, שחלק מהחוסמים לא יודע לנטרל. ויש אתרים שמזהים נוכחות של חוסם פופ-עפים ומציגים במקומם פרסומות צפות על גבי העמוד עצמו, המוכרות לגולש הישראלי מהמשחק האהוב "חפש את ה-X". בניגוד לתחושת הבטן, בסיפור הזה הטובים והרעים הם לא בהכרח מה שנראה במבט ראשון: האתרים המפרסמים בפופ-עפים מנסים לממן בכך את פעילותם, כשמודעות כאלה מושכות יותר קליקים, ולכן מכניסות יותר כסף, מאשר שיטות פרסום אחרות; וגוגל, שהסרגל הפופולרי שלה חוסם אותם, אינה חפה מאינטרסים מסחריים, מאחר והיא מתפרנסת משיטת פרסום מתחרה, פרסום טקסטואלי תלוי הקשר.
|
 |
 |
 |
 |
|
|