 |
/images/archive/gallery/111/051.jpg המשחק האולטימטיבי. פקמן.
 |
|
בקרוב: פרסומות במשחקי המחשב |
|
דלויט: שוק פלטפורמות משחקי המחשב, ינסוק עד 2010 פי חמישה. בתוך חמש-שש שנים יהיו משחקים אפילו על ציוד כושר גופני |
|
|
 | דפדף בהרשת |  | |
אלכס דורון 17/6/2004 12:36 |
|
|
|
|
 |
שוק פלטפורמות משחקי המחשב, שמוערך כיום ב-415 מיליון דולר בשנה, ינסוק עד סוף העשור פי חמישה ל-2.6 מיליארד דולר, כך מעריכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט, בדו"ח חדש שפרסמה היום. הדו"ח מציין כי בתוך חמש-שש שנים יהיו משחקים לא רק למחשבים אישיים, אלא גם לטלפונים סלולריים, נגני MP3, מכשירי הפאלם, ממירים ואפילו על ציוד כושר גופני. דלויט מציינת כי השוק הזה יונע באמצעות תעשיות נלוות לתעשיות המחשב והטלפונים הסלולריים וגם לתעשיות משחקי וידאו. כולן יושפעו מהשיפור במהירות העיבוד, רוחב הפס של התקשורת והגדלה משמעותית בנפח הזיכרון של מערכות המחשב השונות. על פי נתוני דלויט, עד שנת 2010 תגדל מהירות עיבוד המידע והזיכרון בציוד האלקטרוני פי שמונה מזה של היום. יותר מ-450 מיליון בתי אב בעולם ישתמשו עד אז בתקשורת רחבת פס, ליותר ממיליארד בני אדם תהיה גישה למכשירים סלולריים שיהיו מסוגלים להריץ משחקי וידיאו ומחשב. נפח אחסון של מחשב אישי ממוצע יגדל עד לאלף גיגה-בייט - מה שיאפשר משחקים מורכבים, עשירי מולטימדיה, גרפיקה, וידיאו וקול. להערכת דלויט, תעשיות הסרטים, המוסיקה, הפרסומות וכל יצרני מכשירי החשמל יגלו עניין במשחקי המחשב שיימצאו בכל המכשירים שבידי הציבור. בין קהלי היעד החדשים שיהיו "מטרה" ליצרני משחקי מחשב ווידיאו לטלפונים סלולריים, יהיו הנשים. דלויט מסבירים כי כיום רוב משתמשי משחקי המחשב הם גברים, ובעתיד יפותחו משחקים מיוחדים עבור הנשים. כבר עתה, מציין הדו"ח, שוק מכירות משחקי המחשב על אביזריהם הנלווים בארה"ב עובר את ההכנסות של בעלי בתי קולנוע בארה"ב. הערכה נוספת של דלויט, היא שיותר מוסיקה נכתבת למשחקי מחשב וסרטי קולנוע. נתון שהופך את משחקי המחשב ושתי התעשיות הללו יחד כמקדמות מכירות של תעשיית הצעצועים. עוד הערכה מעניינת של דלויט טוענת כי בקרוב ייכנסו לזירה זאת גם המפרסמים. משחק מחשב שנמכר כיום ב-3-5 מיליון עותקים בעולם, יהיה בעתיד הקרוב בעל פוטנציאל ל-50 מיליון שעות צפייה במכשירים ידניים שונים, ולכן ניתן לשלב בו פרסומות שמייצרות הכנסה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|