 |
מנכ"ל תפוז אנשים, גיא אליאב, פתח היום בלוג, ככל
הנראה הבלוג הראשון של מנכ"ל חברה ישראלית. "הבלוג הרשמי של גיא אליאב", כפי שהוא נקרא בפשטות, יספר על מחשבות וכיוונים אליהם הולך תפוז, "ואולי גם על דברים אחרים", כמו שמבטיח אליאב בפוסט הראשון.
קהילת הבלוגים של תפוז נפתחה באמצע 2003, אחרי שישראבלוג כבר הספיקה לבסס את מעמדה כקהילת הבלוגים הגדולה בישראל. כמעט שנתיים אחרי, אליאב החליט לעשות את הצעד הייחודי הזה. "הקשר עמכם חשוב לנו בתפוז, וחשוב לי אישית", כתב אליאב בפוסט הפתיחה. "אנחנו שומרים עליו באופן יום-יומי באמצעות הפורומים השונים ובאמצעות מנהלי הפורומים המצויינים שלנו. ובכל זאת, נראה לי נכון לכתוב בלוג אישי, שבו אוכל להציג לפניכם את המחשבות שלנו ואת הכיוונים שאליהם אנחנו הולכים, ואולי גם לדבר על דברים אחרים".
אליאב מספר שהוא פתח את הבלוג למרות חששות שהוא מעלה: "מצד אחד, הקשר חברות לבין קהל הלקוחות שלהן, ובפרט בתחום האינטרנט, הוא עניין קריטי. מצד שני, את הבלוג קוראים גם האתרים המתחרים לתפוז, אתרים שחלקם מעתיק באופן קבוע רעיונות ואפליקציות מתפוז. אני באמת חושש, שפרסום בלוג פתוח כזה יעזור לאחרים להמשיך ולשאוב רעיונות שאין להם. בסופו של דבר החלטתי לנסות ליהנות משני העולמות. גם לכתוב בלוג כדי לשמור על קשר עמכם, הגולשים הקבועים שלנו, וגם לנסות לשמור על דיסקרטיות בעניין פיתוחים עתידיים של תפוז".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"מן הראוי שלמנכ"ל יהיה בלוג"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"היחס שצריך לתת לבלוגיסטים דומה ליחס שצריך לתת למשתמשים הכבדים של הפורומים", אומר אליאב ל-NRG. "בתור גוף שנמצא מבחינה אסטרטגית בעולם הבלוגים, מן הראוי שגם למנכ"ל וגם לעורך יהיו בלוגים, ושגם ההודעות לעיתונות של החברה ינוהלו דרך הבלוגים. אני חושב שזה נכון אסטרטגית לתפוז שלמנכ"ל שלה יהיה בלוג. לדעתי אנחנו החברה הראשונה בארץ שעושה את זה, וחברת האינטרנט הראשונה בארץ שעושה את זה".
אליאב מספר שכבר התנסה בבילוג, אבל ב"בלוגים נסתרים שאתה לא יודע עליהם". על מה יכתוב בבלוג הרשמי? "יש לי הרבה מה להגיד, גם אם זה לא קשור לתפוז: אם אני רואה סלולרי מדהים, או תופעה טלוויזיונית. כמובן שיהיה חיבור לתחום שתפוז עוסקת בו. בלוג זה מקום שבו אומרים את הדברים שיש לך או באג'נדה או על הלב".
יהיה לך זמן? מנכ"ל אמור להיות עסוק. "מנכ"ל תפוז מאוד עסוק, אבל הוא עסוק בצרכים של הגולשים שלו. לכתוב בלוג זה חלק מהדברים שהוא צריך להיות עסוק בהם. כתיבת בלוג זו אחת מהדרכים לשמור על קשר עם הציבור. אני מזמין את הגולשים להגיב גם על דברים שלא קשורים לפוסטים, וגם לשלוח מסרים. המטרה של תפוז היא להביא את הבלוגים להמונים, לעולם הרחב, לא לברנז'ה של הבלוגים. המטרה היא שזה יהיה שימושי כמו הפורומים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
המנכ"לים הבאים בדרך?
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"אני מצפה לראות מנכ"לים נוספים פותחים בלוג משלהם [בתפוז]", כתב העורך הראשי של תפוז, ניר אופיר, בבלוגו, אותו הוא מפעיל מאז הושקה מערכת הבלוגים של תפוז. "הדרך לשם מתחילה מיד אחרי שקופצים מעל המכשול הראשון: למה אני צריך את זה? והשני: למי יש זמן לזה?"
אליאב לא חושב שזה יקרה פה. "אני בטוח שמנכ"לים אחרים לא יפתחו בלוגים, אלא אם הם ישלמו למישהו שיכתוב בשבילם. אני גם לא רואה עורכים של אתרים אחרים כותבים בלוגרים. יעש משהו בתרבות הניהול הישראלית ששומר את הקלפים צמוד לחזה – למה שיגיבו לי, למה שישפטו".
כתבה שפורסמה לאחרונה ב-USA Today גורסת שבעוד בכירים בחברות אכן מתפעלים בלוגים, הרי שמנכ"לים בלוגרים הם חזיון נדיר, תוצאה של זמן מוגבל ורצון להימנע מפליטות מקלדת והסתבכויות. |  |  |  |  | |
|