 |
/images/archive/gallery/271/271.jpg
צילום הדמיה ממשחק של סגה  |
|
|
כתב netמגזין העתיק פסקאות שלמות מסקירות משחקים של אתרים אחרים, ולא טרח אפילו לטשטש את עקבותיו. עורכת המגזין: המעשה חמור, הכתב כבר לא עובד בעיתון |
|
|
|
|
|
 |
פסקאות
שלמות בפרויקט משחקי המחשב שפורסם לאחרונה במגזין המחשבים netמגזין הועתקו מאתרי גיימינג ישראליים. מ-netמגזין נמסר שחומרת המעשה הובהרה לכתב, שכבר לא מועסק במגזין.
בפרויקט, שפורסם בגיליון פסח של המגזין, נסקרו שמונה משחקי מחשב. ליאור הופמן חתום על שלוש מהסקירות הללו, שהועתקו במלואן מאתרי הגיימינג הישראליים Gamer ו-Vgames בשינויים קלים בלבד, אם בכלל. סקירה של המשחק Cold Fear הועתקה מכתבה של עמנואל מיברג בגיימר, סקירה של Brothers In Arms: Road To Hill 30 הועתקה מדורון יעקובי בגיימר וסקירה של Metal Gear Solid 3 הועתקה מ-Vgames.
הופמן לא טרח לטשטש את מעשיו, והשתמש אפילו בביטויים ייחודיים של הכתבים מהם העתיק. למשל, הוא כינה את סמל בייקר מהמשחק Brothers In Arms: Road To Hill 30 בכינוי "קצין וג'נטלמן", אותו הגה יעקובי, והשווה את השהיה על סיפון הספינה במשחק Cold Fear לסרט "הסערה המושלמת", אנלוגיה פרי מקלדתו של מיברג.
את ההעתקות גילה יעקובי, לשעבר כתב בגיימר והיום חייל, שאחת מהכתבות המועתקות היא פרי עטו. יעקובי דיווח על העניין לעורכת בפועל של גיימר, עינת חורשי, וזו העבירה את הטיפול בעניין לנטוויז'ן, שגיימר נמצא בבעלות משותפת שלה. המקרה גם פורסם בהצנעה בטור השבועי "גיימגאלך" בגיימר.
"נכנסתי לתפקידי לפני זמן קצר, אחרי שהכתבות המדוברות יצאו לדפוס", אמרה ל-NRG עורכת netמגזין, מיטל שרון. "אנחנו מודים לכם שהסבתם את תשומת ליבנו לעניין, שמנוגד לרוח המגזין ולאתיקה העיתונאית שמקובלת עלינו. מערכת netמגזין משתדלת לבדוק בשבע עיניים שכל החומרים הנכנסים הן אכן מקוריים. בבירור שנערך עם הכתב, שכבר אינו נמנה על כותבי העיתון, הובהרה לו חומרת המעשה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
המגפיים של מיברג
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בפברואר פרסם עמנואל מיברג בגיימר סקירה על המשחק Cold Fear: "ב-Cold Fear ניכנס למגפיו של טום הנסן, שוטר במשמר החופים. הנסן נמצא בדרכו לחקור אות מצוקה, המגיע מספינה נטושה וחבוטה שצפה על ים ברינג. כשטום עולה לספינה כדי לחקור את המתרחש, הוא מגלה במהרה כי לא מדובר בסירת תענוגות הנמצאת בדרכה לטורקיה. הספינה הרוסה לגמרי, חלקה עולה בלהבות, ומרבית הנוסעים נפלו קורבן לטפיל שמביא להם את החשק לדם אנוש".
באפריל כתב ליאור הופמן ב-netמגזין: "המשחק הוא Cold Fear. בואו ניכנס למגפיו של טום הנסן, שוטר במשמר החופים, נמצא בדרכו לחקור אות מצוקה, המגיע מספינה נטושה וחבוטה שצפה על ים ברינג. כשטום עולה לספינה כדי לחקור את המתרחש, הוא מגלה כי מדובר בספינת תענוגות, שהייתה בדרכה לטורקיה, אבל עכשיו היא הרוסה לגמרי, חלקה עולה בלהבות, ומרבית נוסעיה נפלו קורבן לטפיל, שמביא להם את החשק לדם אנוש".
גיימר: "בדומה 'לרזידנט איוול 4', גםCold Fear נוטש את המצלמה המקובעת, שהיתה עד היום לסימן היכר במשחקי אימה. במקום זאת, נצפה בהנסן ממבט בגוף שלישי, ובמקרים בהם נרצה לכוון כלי נשק בדייקנות, נוכל לעבור למבט מאחורי הכתף, שיזכיר משחקים בגוף ראשון. סביר שזווית המצלמה מאחורי הכתף תהיה זו שנשתמש בו לרוב, כי היא תאפשר לנו לסקור את מעמקי הספינה החשוכים בעזרת פנס, כוונת לייזר (לפחות כאשר משתמשים באקדח) ו'מבט-חופשי'".
netמגזין: "בדומה ל-Resident Evil 4, גם Cold Fear נוטש את המצלמה המקובעת, שעד לאחרונה הייתה סימן היכר של משחקי אימה, ובמקום זאת, נצפה בהנסן במבט מגוף שלישי, אלא אם נרצה לכוון כלי נשק בדייקנות, ואז נוכל לעבור למבט מאחורי הכתף. זו גם הזווית שסביר שנשתמש בה בדרך-כלל, כי היא תאפשר לנו לסקור את מעמקי הספינה החשוכה בעזרת פנס, כוונת לייזר (כשנשתמש באקדח) ו'מבט-חופשי'".
גיימר: "הסופה הסוערת שמשתוללת מחוץ לספינה, יוצרת גלי ענק שחובטים בה מכל הכיוונים. הגלים יטו את הסירה, ונוכל להבחין בהם לפי תזוזת החפצים (ברובם גופות) שיזוזו מצד אחד של החדר לשני. אפקט זה אף ירעיד את המצלמה ויערער את יציבות עמידתו של הנסן. הרגעים האלה במשחק מתוסרטים, ויגיעו בדיוק בזמן הנכון כדי להגביר את תחושת האימה".
netמגזין: "הסופה הסוערת שמשתוללת מחוץ לספינה יוצרת גלי ענק, שחובטים בה מכל הכיוונים והם מטים את הספינה (נוכל להבחין בהם לפי תזוזת החפצים בחדר, בדרך-כלל גופות). אפקט זה גם מרעיד את המצלמה ומערער את יציבות עמידתו של הנסן. אלה רגעים מתוסרטים, שמגיעים בדיוק בזמן הנכון, כדי להגביר את תחושת האימה". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|