ראשי > הרשת > צביקה בשור
בארכיון האתר
רק תבואו
צביקה בשור כבר יודע: כשגוגל יגיע לארץ, הגולשים העבריים ומפעילי האתרים בעברית לא יפסיקו לחייך
8/6/2005
אח, הקיץ. האור השופע הופך את כל הצבעים עזים יותר. הבקרים מגיעים מוקדם ונשארים הרבה אחרי שאחרון
העובדים חוזר הביתה. הסרטונין עולה לרמות שיא, ואם לא הלחות, כולם היו מחייכים כל הזמן. אח, הקיץ.
גוגל מגיע לישראל.

כל גולש בישראל צריך לעלוז על עצם המחשבה. גוגל בעברית, כאתר שלם ולא סתם כמנוע חיפוש, הוא אתר טוב בעשרים דרגות מכל אתר שנבנה כאן בארץ, טוב מכל מה שאפשר לחשוב עליו. למעשה, מספיק שגוגל תביא את מנוע החיפוש בעברית לרמה העולמית, תוסיף אפשרויות איות ויכולות מורפולוגיות, והתענוג בחיפוש שלנו יהיה גדול פי כמה. אם היא תתמקד בסריקת אתרים ישראלים, שפע התוכן הישראלי יהיה רב מבעבר.

בנוסף, שפע המוצרים הגוגליים, אם יעוברת כהלכה, יוסיף לחוויית הגלישה בעברית רובד שלם. שירות כמו
אתר החדשות של גוגל, שייקח אליו את המיטב של אתרי החדשות והתוכן וירכז אותם על פי רלוונטיות, יהפוך את צריכת האקטואליה כאן לרב ערוצית ומרובת קולות יותר מבעבר. שירות כמו Froogle יתור את כל אתרי המסחר ויביא משם תוצאות, בלי שיקולים מוזרים (שמתם לב ש"זאפ" כבר לא משווה מחירי ספרים, דיסקים ו-DVD?). שירות הבלוגים הגמיש של בלוגר יחייב את מפעילי שירותי הבלוגים כאן לשדרג את עצמם ברמה אחת לפחות. גוגל תאפשר לנו חיפוש תלוי במקום מגורינו, אולי תרחיב את שירות המפות הלווייני שלה גם לתחומי ארץ הקודש, תעברת את התוכנות המשתכללות והולכות שלה.

וזה עוד לפני
Gmail בעברית. שירות האימייל הטוב בעולם, אם יגויר היטב ויידחף בעזרת עמוד הבית הנחשף בישראל, ישנה את הדרך בה אנחנו חושבים כאן על אימייל. לא עוד הסתפקות במוצרים בינוניים מינוס של וואלה, נענע, הוטמייל הישראלי ואחרים, או מוצרים חסרי התחשבות בגולש העברי כמו האימייל של יאהו. אימייל עברי מעולה, לראשונה. כן, הגולש הישראלי הולך ליהנות מאוד מהכניסה של גוגל לישראל.

לארי פייג' וסרגיי ברין. צילום: בן מרגוט, אי.פי, פלאש 90
קליק זה כסף
אבל הגולש לא יהיה היחיד שיהנה. גם אתרי התוכן, אלה שלכאורה אמורים להיות מאוימים מכניסתו של יריב מרשים כל-כך לזירה, צריכים לשמוח ולעלוז. גוגל אינו יצרן תוכן, אלא אתר שמקרב בין התוכן והצרכן שלו. אתר החדשות של גוגל לא ישכור עיתונאים ועורכים, אלא ייקח את המיטב של NRG, ynet, "הארץ" וחדשות ערוץ 7, ויהפוך אותם לעמוד החדשות של המדינה. כל האתרים יקבלו חשיפה גדולה יותר, ואתרי תוכן מעולים עם מותג קצת בעייתי, כמו קבוצת "הארץ/The Marker" יתחזקו באופן רציני. הבריכה תגדל, ורוב הדגים יוכלו לשחות בחופשיות גדולה יותר.

ולא רק קליקים יביא גוגל, אלא גם דרך לעשות מהם כסף. שירות ה-
Adsense של גוגל, המציב פרסומות טקסטואליות תלויות תוכן באתרים שאינם גוגל, ישדרג ללא מעט אתרים כאן את שורת ההכנסות. כיום, כדי לפרסם באינטרנט העברי, בעל עסק צריך לשפוך כמה אלפי דולרים. סף הכניסה הגבוה הזה חוסם לא מעט כסף פרסומי של עסקים קטנים ובינוניים. כשגוגל תספר להם שהם יכולים לפרסם אצלה גם ב-200 ש"ח, ושכל גרוש פרסומי שלהם ינותב לאנשים שמתעניינים באמת במה שהם מוכרים, העוגה תגדל באופן ניכר, ומי שייהנה ממנה מלבד גוגל יהיה כל אתר שישכיל ליצר תוכן שאנשים ירצו לקרוא. כל כתבה ב-NRG, כל סרטון ב-ynet, יהפכו למשהו ששווה כסף. כל בלוג מוצלח שישכון באתר התוכן שלך יהיה שווה כסף. כל פורום שוקק.

וכמובן שלא רק הגדולים והבינוניים שבאתרי התוכן ירוויחו אלא גם הקטנים. גוגל ניוז ימצוץ מהם תוכן ויביא להם רייטינג, ואדסנס ישאיר אותם בחיים. גם בלוגים אישיים מצליחים במיוחד יוכלו לספח לבעליהם קצת כסף, שיהפוך לזמן לעדכן בלוג איכותי, ואז אולי לעוד כסף.

גוגל, עם חסרונותיו, הוא אתר נפלא, שעד עכשיו נחשף באופן חלקי ביותר לגולש העברי ולרשת העברית. גם הגולש וגם אתרי התוכן בשלים היום לכניסה אמיתית לשוק המקומי. הגולשים צמאים לשירות איכותי יותר מזה שספקי השירותים המקומיים מספקים להם, ולא מעט אתרים צמאים לכלי קידום התוכן שגוגל מציע, כדי להתקדם הלאה.
עורך ערוץ הרשת ב-NRG מעריב. בעבר ערך וכתב בשלל נושאים, ביניהם ספורט, חדשות ותרבות. מקווה להישאר חסר מיקוד

  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צביקה בשור
יראו אותי בטלוויזיה?  
שובה של השווארמה  
הבועה ההפוכה  
עוד...

כותבים אחרונים
אורן הוברמן
ג'ק פאבר
דוד פרנקל
דורה קישינבסקי
דרור גלוברמן
יהונתן קלינגר
עדי סגל
עידו קינן
עמי בן בסט
רפי רוזנפלד