 |
/images/archive/gallery/153/812.jpg הרב יובל שרלו. צילום:
ארכיון  |
|
"מה הועילו טיפשים בקלקולם?" |
|
הרב שרלו התייחס השבוע לעניין הטלאי הכתום: טיפשות, רשעות וחילול זכר השואה |
|
|
 | דפדף ביהדות |  | |
NRG מעריב 23/12/2004 10:19 |
|
|
|
|
 |
הרב יובל שרלו, מראשי רבני צהר, נשאל השבוע באתר השו"תים (שאלות ותשובות) של "מורשת" מדוע אינו מביע דעה בעניין הטלאי הכתום של גוש קטיף. הרב ענה כי לדעתו, מדובר בחוסר רגישות נורא, בטיפשות וברשעות. שאלת הגולשת: הטלאי הכתום - למה לא נשמע קולו של הרב שרלו?! אני עוקבת אחרי דבריך כאן באתר ואני מתפעלת מאוד. דווקא בגלל העמדה המוסרית שלך תמיד אני רוצה לדעת למה לא נשמע הקול שלך על הטלאי הכתום? אתה מסכים עם זה? תודה וסליחה. אני פשוט מזועזעת. תשובת הרב שרלו:
על אף העובדה שאין לדון אדם אחר עד שמגיעים למקומו, וחובה ללמד זכות על אנשים ובוודאי כשהם במצוקה, קשה למנות את הטיפשות ואפילו מעט רשעות ברעיון הטלאי הכתום:
הכוונה כמובן הייתה לזעזע, ולומר לאנשים כי מה שמבקשת מדינת ישראל לעשות הוא כמעשה הגרמנים. ברם, זה עצמו טיעון נורא – מדובר במדינה ריבונית, הפועלת לצערנו כך כתוצאה מהחלטה שהיא לדעתה טובה ליהודים, והיא מתכוונת להציל יהודים לדעתה, ומחוקקת חוק שיסדיר פיצוי (על אף שבצורה מאוד לא הגונה) – וזה טלאי כתום ?!!!
מדובר בחוסר רגישות נורא לא רק כלפי אלה החיים בינינו היום שנשאו טלאי צהוב על בגדיהם, כי אם כלפי כל מי שהשואה מהווה יסוד מכונן בחייו, והשוואה בין המעשים מזעזע את מוסריותו העמוקה.
מדובר גם בטיפשות – ייתכן שלב אחד יזדעזע אבל לבבות רבים יאמרו שאין עם מי לדבר יותר בישובי גוש קטיף, אם אלה ביטוייהם ודבריהם.
מדובר בחילול זיכרונם של הורינו שהלכו עם טלאי כתום זה תחת שלטון נאצי, והיו מתחלחלים לראות יהודי טוען כך כלפי השני.
מדובר בצעד של ייאוש, המביא לא רק לנעילת דלת בפני אפשרות המאבק על גוש קטיף ועל ישובים אחרים, כי אם גם לאי יכולת לחשוב על היום שאחרי, ועל שאלות יהודיות וקיומיות אחרות שלנו. מי יכול להיות שותף במדינת ישראל אם היא עושה מעשה שמוגדר כחובת ענידת טלאי? אף על פי כן, לא מצאתי שום מקום לצאת באופן פומבי נגד זה. ה"עליהום" היה מספיק, ולא צריך עוד קול שיצטרף אל מה שהוא מובן מאליו. מי שיש לו עמדה ציבורית צריך לומר את דברו, ומי שלא – צריך לשקול האם הדבר יתרום או לא יתרום. בסופו של דבר יש לזכור כי הכישלון הגדול ביותר של הטלאי הכתום, מעבר לנימוקים המוסריים והרוחניים דלעיל שהם העיקריים, הוא הסטת הויכוח מהעוול שהולכים לעשות בגוש קטיף אל שלילת הלגיטימיות של לבישת הטלאי הכתום – מה אפוא הועילו טפשים בקלקולם? כל טוב.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|